Eli minulla on tämmönen ongelma että windows ei käynnisty jostain syystä ja se heittää minulle tämmöisen virheen = Viimeaikainen laitteisto- tai ohjelmistomuutos on ehkä asentanut tiedoston, jonka allekijoitus on virheellinen tai joka on vahingoittunut tai joka voi olla tuntemattomasta lähteestä peräisin oleva haitta ohjelma. Jos käytettävissäsi on windowsin asennuslevy, aseta se tietokoneeseen ja kännistä tietokone uudelleen. Valitse Korjaa tietokone ja valitse sitten palautustyökalu. Jatka muussa tapauksessa ongelman selvitystä käynnistämällä windows uudelleen,siirtymällä käynnistysvalikkoon painamalla ENTER-näppäintä, painamalla F8, jolloin saat esiin Käynnistyksen lisäasetukset, ja valitsemalla Viimeisin toiminut kokoonpano, Jos ymmärrät, miksi digitaalista allekirjoitusta ei voida varmentaa, ja haluat käynnistää windowsin ilman tätä tiedostoa, poista ohjaimen allekirjoitus pakotus tilapäisesti kätöstä. Tila: 0xc0000428 Tiedot: Windows ei voi tarkistaa tämän tiedoston digitaalista allekirjoitusta. Eli ensinnäkin en omista windowsin asennuslevyä, sitten en pääse tuohon kännistyksen lisävalikkoon mitenkään eli painamalla F8 nappia pitäisi päästä sinne. Se menee bootti valikkoon josta ei pääse mitenkään sinne valikkoon. Olen kokeillut windowsin 7 korjauslevyä mutta ei ollut mitään vaikutusta, toi virhe ilmoitus tuli vaan englanniksi. Eli kertokaa miten tämän voisi korjata ?
Lataa bootattava virus-skanneri cd, vaikkapa tuo f-secure: http://www.f-secure.com/en/web/labs_global/removal-tools/-/carousel/view/142 Polta se levylle, päivitä virustunnisteet, aja täydellinen virus-skannaus Vasta sen jälkeen kannattaa kokeilla windowsin palautuksia yms.
Tai pikemminkin tämä: http://www.sarducd.it/ Sillä saa laitettua DVD levylle tai muistitukulle yhtäaikaa useita eri virustarkistus bootti ohjelmia kuten F-secure, Panda, Bitdefender, Avira. Jos yksi ohjelma ei löydä haittaohjelmia niin toinen ohjelma voi löytää eri virustunnisteiden takia. Tuosta ohjelmasta kannattaa valita toolbar asennuskyselyt pois kun tuon avaa. Muuten koneelle voi asentua mm babylon.