Käyttöjärjestelmä: Windows 7 64-bit, näytönohjain: Nvidia 9800gt Ongelmani: Minulla oli 3Gt RAM-muistia (3 x 1Gt). Asensin emolevyyn lisää RAMia 6Gt:n asti, (2x1Gt + 2x2Gt). Kaikki muistikammat ovat DDR2, jota emolevyni tukee. Muistien asentamisen jälkeen kone ei tunnista näytönohjainta ja äänikorttikin näyttäisi olevan pois käytöstä. Windows tunnistaa kyllä muistit Järjestelmätiedoissa: Asennettu muisti (RAM): 6Gt, Emolevyn manuaalista tarkastin, että maksimi RAM on 8gt, eli vika ei voi olla siinäkään. Mitään ideaa, mikä auttaisi?
Joo kyllä korjaantuu, jos jättää (2 x 1Gt) tai (3 x 1Gt), mutta tuota (2 x 1Gt + 2 x 2Gt) ei onnistu käyttämään, ilman ko. vian ilmenemistä Olisko kellään mitään ratkaisua tähän?
Mikä emolevy? Jotkut emolevyt ei hyväksy kuin samoja kampoja. Esim sun tapauksessa voi olla että pitää olla 4x 2GB kampoja jotka on samoja jotta tunnistaa tuon 8GB.
Entä 1x2 tai 2x2 ? Tietäen että emosi maksimi tuki on 8Gt, on tuo 2Gt todennäköisesti maksimi per slotti, ehkä sekin voi tuottaa harmia.
Asensin Win7 64-bit version uusiksi ja nyt windows tunnistaa näytönohjaimen, MUTTA järjestelmän tiedoissa (WinBtn + pause) näkyy seuraavaa: Installed memory (RAM): 8,00 GB (2,75 usable) Miten saan kaiken RAM:n käyttöön?
Tosta ymmärrän et loput on käytetty jo ja toi 2,75GB on enää vapaana. Joku siis Käyttää jo pirusti muistia.
Hei, kiitos vinkeistä. Virhe korjaantui, kun päivitin BIOS:in M2A-VM BIOS release 1001 versiosta M2A-VM BIOS 5001 versioon. Uuden BIOSin asentamisen jälkeen asensin muistikammat yksitellen, minkä välissä boottasin koneen käyttäen bios asetusta: Fast Reboot : Disabled. Emolevy: ASUS M2A-VM HDMI Nyt RAMia on 8Gt (4 x 2Gt), joista 8Gt on käytettävissä ja windows tunnistaa näytönohjaimen ja muut laitteet normaalisti. []
mikä prosessori sulla on tuossa emossa? mulla on sama emo ja 5001 bios. olen laittanut prosessorin amd phenom2 x2 555 prosessorin kun bios sitä tukee ja hyvin antaa tehoa.
Mulla on AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+ 2.80 GHz -suoritin. Hyvin on toiminut, mutta nykyisessä kokoonpanossa kuitenkin suorituskyvyn pullonkaula: Win7 suorituskykyluokituksessa prossu 5,9 ja siis järjestelmän heikoin laskuteho. Nyt kun olen RAM:t lisännyt, niin ajattelin seuraavaksi uutta prossua ruveta kattelemaan.