Windows estää tiedostojen avaamisen, kopiomisen ja siirron

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Maukkaboy, Jun 25, 2005.

  1. Maukkaboy

    Maukkaboy Member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei

    Auttaisiko joku minua seuraavassa ongelmassa. Minulla on kaksi fyysistä kiintolevyä (C- ja F-levyasemat). C-levy on kooltaan 40 gigaa ja F-levy 160 gigaa. Minulle tapahtui noin kuukausi sitten seuraava ongelma. Loin uusia kansioita F-levylle (a´ 4,3 gigaa kansio), koska ajattelin polttaa tiedostot DVD-levylle.

    Aikaisemmin (ennen uusien kansioiden luomista) kaikki tiedostot (mm. elokuvat, kuvat ja tekstitiedostot) avautuivat normaalisti. Mutta kun olin siirtänyt suurimman osan tiedostoista uusiin kansioihin, niin ongelmat alkoivat. En voi avata mitään tiedostoa. En pysty kopioimaan tai siitämään yhtään uudessa kansioissa olevaa tiedostoa muualle. Ne vähät tiedostot, jotka jätin siirtämättä mihinkään uuteen kansiooon avautuvat kyllä edelleen ihan normaalisti.

    Esim. jos yritän avata elokuvatiedostoa, niin windows herjaa:"
    Windows Media Player cannot access the file."

    Jos yritän kopioida tai siirtää tiedoston, niin windows herjaa:"Error copying file or folder. Cannot copy the file: access is denied. Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use."

    Levyasemani ei todellakaan ole täynnä (suurimmaksi osaksi tyhjää tilaa) tai kirjoitussuojattu (ainakaan tietääkseni)eikä yksikään tiedosto ole tietääkseni minkään muun prosessin käytössä (ellei windows ole tietämättäni nin tehnyt).

    Kuvatiedostoa avatessa kuva ei tietenkään avaudu ja windows herjaa:"
    F:\folder\subfolder\file.jpg:can´t read file header! Unknown file format!"

    Mikä siis avuksi, että saan tiedostoni avautumaan normaalisti tai voisin edes siirtää tai kopioda tiedostoni C-levylle, joka toimii normaalisti (siellä tiedostot avautuvat normaalisti).
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  3. Maukkaboy

    Maukkaboy Member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Suuri kiitos vain vinkistä. Sain kun sainkin näillä vinkeillä tiedostot avautumaan normaalisti ja tiedostoja voi ihan vapaasti kopioida tai siirtää.

    Nämä sivut ovat olleet aiemminkin minulle suureksi avuksi tietokoneongelmissani (mm. tiedostojen palauttamisessa ns. file recover-ohjelmien avulla). Siis todella tarpeelliset sivustot joka jannulle.
     

Share This Page