Windows hävittää tiedostojaan.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by ouzgi, Nov 23, 2006.

1. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Viime aikoina olen tapellut ongelman kanssa, joka ei vain suostu poistumaan. Kone saattaa toimia hienosti esim 3 viikkoa, mutta yhtäkkiä käynnistettäessä se sanoo jotain tyyliin:
    Tiedostoa \windows\system32\config\system ei löydy tai se on vioittunut, windowsin käynnistäminen ei onnistu. Korjaus ei jostain syystä onnistu ja joudun asentamaan koko windowsin uusiksi.
    Olen viimeisen kuukauden aikana asentanut Windowsin varmaan 3 kertaa, ensiksi samalla levyjärjestelmällä, sitten formatoimalla c:n ja sitten taas suoraan päälle.
    Olen eheyttänyt levyjä eri ohjelmilla, poistanut turhaa skeidaa, skannannut virukset ja haittaohjelmat, lämmöt ovat ok jne. Minkään näiden puolesta ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta kone tekee tätä silti. Mistä tämä voi johtua? Onko kovalevyni menossa rikki?
    Kone on seuraava:
    350w virtalähde
    MSI k7n2 nforce2 ultra
    AMD AthlonXP 2800+ barton
    ASUS GeForce 6800
    Kovoina on yksi 10gb vanhempi kovo ja
    Maxtorin 40gb, joka on osioitu 2 osaan, jossa Windows on.

Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, mistä ongelma johtuu ja kenties myös auttaa sen kanssa.

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Tämä tuli ihan ensimmäisenä mieleen kun viestisi luin.

3. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu, samalla alueella on toinen viestiketju, jonka aloittajalla on täysin sama ongelma. Voi olla siis mahdollista, että kyseessä on myös joku virus, joka poistaa tuota tiedostoa. Toivotaan niin, sillä en haluaisi rueta ostamaan uutta kovalevyä juuri nyt.

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  5. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Itse myös arvelisin kovalevyn rikkoutumista. Epäilyjäni vahvistaa entisestään se että käytössä on Maxtorin kovalevy, tahtoovat olla laadultaan vähän heikkoja.

6. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Epäilin tota, että kovo on rikki, ja asensin windowsin toiselle kovolle ja otin ton vanhan kokonaan irti. Ajattelin et ongelma ratkeaa sillä, mutta paskat; tänään tuli taas vanha tuttu C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM puuttuu tai on vioittunut.

Oon kokeillu kovon vaihtoa, formatoimista, eheyttämistä, viruskkannausta usealla ohjelmalla. Mistä helvetistä tämä voi johtua, koska jos sama ongelma on 2 eri kovolla tai vielä forkkauksen jälkeen, on se todella kummallista.

Mietin, että voisiko kyse olla jostain ajureista tai windowsin päivityksistä? Olen joka uudelleenasennuskerran jälkeen asentanut samat forceware-ajurit näytönohjaimelle (nyt on tosin omega-ajurit, kun nvidian omat eivät suostuneet asentumaan) ja samat nforce-piirisarjan ajurit sekä ladannut samat windows-päivitykset. Voisiko ongelma olla niissä?

Toinen mitä mietin oli, että voisiko ongelma olla BIOS-asetuksissa? Tämä kuitenkin tuntuu hölmöltä vaihtoehdolta, sillä en ole biosia muuttanut viime aikoina ainakaan merkittävästi. Veikkaan sen olevan juuri noista ajureista kiinni, koska jos muistan oikein, ongelma ilmeni ensimmäistä kertaa ajuripäivityksen jälkeen.

Last edited: Nov 25, 2006
  7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Oletko memtest86+ ohjelmalla kokeillut tarkistaa muistien kuntoa?
    http://www.memtest.org/
    Oletko koittanut vaihtaa tuon NVIDIA:n IDE-ohjaimen ajurit noihin Windowsin vakioihin?

8. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Memtestiä en ole vielä kerennyt ajaa läpi, mutta sekin kävi mielessä. Varmaan ens yöksi voisi pistää juoksemaan.

Vaihdoin noi IDE-ajurit vanhoihin NVIDIA:n ajureihin, mitkä on ollu käytössä 2-3 vuotta jo ennen tota päivitystä ja nyt on ainakin toistaiseks toiminu hyvin. Hankala sanoo, johtuuko siitä kun toi ongelma tulee niin harvoin ettei heti nää, toimiiko. Toivotaan parasta.

Share This Page