Windows ja Antivir

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Yonna, Sep 14, 2005.

1. Yonna

Yonna Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys,

Ongelmanani on Windows ja Antivir yhdistelmä.
    Windowsin tietoturvakeskus herjaa koko ajan, että virusten torjuntaohjelmaa ei ole asennettu, vaikka Antivir on koneessa ja käynnistyy ok ja on vielä kuvake alapalkissakin!

Olen kokeillut asentaa Antivirin uudelleen monestikin, mutta ei vaan toimi. Nyt on viimeisin Antivirin kotisivulta ladattu versio eli ei pitäisi olla versiosta kiinni. Palomuurina mulla on Sygate.

Aiemmassa koneessani, joka on siis samanlainen kuin tämä uusi koneeni, ei tätä ongelmaa ollut. tietoturvakeskus vaan ilmoitti kiltisti kun Antivir vaati päivityksiä, ihan kuten pitää.

Missä on ongelma!? Auttakaa! En halua sulkea muistutusta pois, enkä laittaa sitä ruksi kohtaan 'valvon ohjelmaa itse'. Onko muuta vaihtoehtoa?

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Miksi et halua laittaa ruksia kohtaan että valvon itse? Se virustorjunta toimii silti ihan tasan yhtä hyvin kuin ennenkin.

3. Yonna

Yonna Member

Trophy Points:
    11
    Olen itse sen verran huolimaton, että haluan koneen muistuttavan päivityksistä yms. Tiedän tämä kuulostaa tyhmältä, mutta eikö tosiaan ole oikeaa korjauskeinoa tähän?

4. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Eipä tuohon mitään poppakonsteja ole. Joko se toimii tai sitten ei. Itsellä ei ole mitään ongelmia noiden softien kans. Voithan tietysti lisätä tuon päivittämisen joko windowsin ajoitettuihin tehtäviin tai käyttää ihan tuota AntiVirin omaa Scheduler vaihtoehtoa.

Share This Page