Windows käynnistyksen alettua näyttö pimenee

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by ZR3, May 21, 2012.

  1. ZR3

    ZR3 Member

    Joined:
    May 21, 2012
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    Käyttiksenä XP Pro. Kone Acer Aspire 5050 zr3. Yritin pari päivää sitten laittaa windowsiin näytön säästäjää omalla tekstillä. Taustaksi valitsin ei mitään. Resoluutiota en tietääkseni muuttanut. Kone ei tällöin reagoinut mitenkään, vaikka olin asetuksiin muuttanut näytön virransäästötilan ajaksi pari minuuttia. Kone toimi muuten ihan normaalisti...Kunnes seuraavalla käynnistyksellä Windowssin käynnistyessä kun ruudulla vielä lukee windows ja latauspalkki näkyy näyttö menee pimeäksi. Windows kyllä käynnistyy sitten loppuun, kylläkin näyttö pimeänä. Biossin asetuksia olen muuttanut ja kokeillut miljoona kertaa, myös palauttanut oletus asetukset. Olen irrottanut patterin painanut power nappia yli minuutin ja käynnistänyt uudestaan. Vikasietotila ei toimi. Näyttö testattu, ei vikaa.
    Windowssin käynnistyttyä kokeiltu ctrl alt del ym...mikään ei auta. Acerilta tarjosivat Alt+F10 kun kone alkaa käynnistymään, ei toimi. Olen yrittänyt lukea aiempia threadeja ja googlata, mutta en ole löytänyt ratkaisua. Näytönajurin päivityksestä olen lukenut, mutta miten sen voi päivittää kun näyttö on pimeä ja en usko että se olisi siitä, vaan uskon että vika liittyy juuri tuohon kun yritin luoda näytönsäästäjää. Kenelläkään ehdotuksia. Ihan pulassa ja erittäin kiitollisena ottaisin ratkaisun vastaan.
     
  2. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    Tota olisin tarjonnut palauttamaan näytönsäästäjä asettelut.

    Mikä vaan osa voi hajota just samaan aikaan, kun säätä winukasta jotain. Sit erhdyksessä luulee et syy on säädössä.
    Winukka voi vaurioitua/seota just samaan aikaan, tai vähän ennen kun säätää jotain. Winukan sammutus ja se ei enään toimi senkään vertaa, kuin vain "näytönsäästäjä ei mene päälle".

    Nyt helpoin testi live-linux cd:llä kone käyntiin = onko vika raudassa vai winukassa.

    XP-cd:llä kone käyntiin ja Korjausasennus (Enter - R). Ei Palautus konsoli, Recovery console (R)
    Tuo asentaa kaikki xp:n tiedostot uusiksi, mutta ei poista tilejä, eikä mitään asennettuja ohjelmia, asetuksia jne. Ei tee haittaa toimivassakaan winukassa. Kestää saman ku puhdas täysasennus.
     
    Last edited: May 22, 2012

Share This Page