windows käynnistyy hitaasti

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by adnan85, Oct 22, 2006.

1. adnan85

adnan85 Guest

olen ajanu sen ad awarella mut ei autanu mitään jaa ccleanerlla jaa tuneup utilities se on hidas käynistyy siis todella hidas jää jumin välillä??

2. teijoster

teijoster Regular member

Trophy Points:
    26
    Starttaako vikasietotilassa nopsemmin? Onko grafiikkajärjestelmään asennettu teemanhallintaohjelmia? Itse asentelin kaikkea mahdollista teemajuttuja. Osa toimii hyvin, osa jumiuttaa koneen. Sitten kun oli vielä miljoona startatessa käynnistyvää ohjelmaa niin starttiaika oli minuutteja. Asensin uudelleen xp:n ja vain hyväksi tietämäni teemajutut ja nyt starttaa kuin raketti. 45 s. Ohjelmia jotka lataavat startatessa on silti paljon.

3. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuli jo johonkin ketjuun laitettua miten noita Windowsin käynnistyksen yhteydessä käynnistyviä prosesseja pystyi rajoittamaan mutten nyt sitten löydä sitä :D
    Eli laitetaan taas: Käynnistä -> Suorita -> msconfig ja tuolta sitten Käynnistä -välilehti, ruksi pois mitä ei halua käynnistää.
    Ja prosesseja pystyy tarkastelemaan: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/other/a/

EDIT: Uudelleenasennus on kylläkin tehokkaampi tapa elvyttää konetta, jos käyttöjärjestelmää ei ole pitkään aikaan asennettu uudelleen ja on kertynyt runsaasti ns. turhia ohjelmia.

Last edited: Oct 22, 2006
  4. teijoster

teijoster Regular member

Trophy Points:
    26
    Juuri näin oli minulla päässyt käymään.

5. adnan85

adnan85 Guest

joo vikasietotilassa se startta nopemin mut kun se käynisty meene joku 15min-20min asensin windowsin niin monta kerta läpi mut ei tapahtunu mitään olen eheytanu levy ei autanu yhtään.olen ajanu läpi kaiken maailman haita ohjelmien läpi se on hidas jaa jumissä?autaka

6. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Onko kiintolevy ja muistit testattu? Kiintolevyn testausohjelma pitäisi löytyä valmistajan sivuilta ja muistit voi testata memtest86:lla.

7. adnan85

adnan85 Guest

miten mää voin testat muisti voitko kerto tärkemiin?

8. adnan85

adnan85 Guest

pidäskö mun lataa memtest86 jaa testaa muisti ?

9. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    En ole itse kyseistä ohejlmaa käyttänyt vaan taitaapi olla ihan tavallinen ohjelma, joka suoritettaessa testaa muistikampojen toimivuuden.

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Memtest86 pitää polttaa CD:lle ja sillä käynnistää tietokone. Käyttöjärjestelmästä muistien kunnon testaus on epävarmaa sen takia kun joku ohjelma on saattanut varata sitä vioittunutta muistia, jonka takia sitä ei voi sitten tarkistaa.
    Ja suosittelen tuota uudempaa memtest86+ versiota.
    http://www.memtest.org/

11. DimaWee

DimaWee Regular member

Trophy Points:
    26
    Onkos laiteajurit kunnossa?

12. adnan85

adnan85 Guest

miten mää voin tarkista onko ne kunnossa??

13. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Käynnistä -> Suorita -> devmgmt.msc ja katso onko keltaisia kolmoita/huutomerkkejä.

14. a33e

a33e Member

Trophy Points:
    11
    Yksi vuosien varrella välttämättömäksi osoittautunut tapa -kymmenien uudelleen asennuksien jälkeen, on tehdä [bold]backup image[/bold] käyttisosiosta sen jälkeen kun tehnyt tuoreen asennuksen, asentanut ajurit ja halutut ohjelmat ja konffannut sen muutenkin mieleisekseen.. . .

Eli kannattaa varata käyttikselle itselleen oma sopivan kokoinen osio, ja käyttää lopputilaa muulle datalle.

-Jos Tune Up utilities on käytössä niin suosittelen käyttämään sen memory optimizeria niin et se käynnistyy automaattisesti.
    Samoin estämään sen start up managerilla ei välttämättömien ohjelmien automaattinen käynnistyminen.
    Registry cleaner ilmeisesti on jo ajettu?
    Sen "1-click Maintenance"nhan voi myös ajastaa tapahtuvaksi automaattisena.. . .

-Itse windowsista vois kokeilla minimoida turhat koristelut.
    Omatietokone -> ominaisuudet -> lisäasetukset -> suorituskyky -> visuaaliset tehosteet -> paras suorituskyky.

Pagefilen voisi siirtää toiselle kovalevylle. Eri osiolle samalla levyllä siirtäminen ei hyödytä.
    -Omatietokone -> ominaisuudet -> lisäasetukset -> suorituskyky -> lisäasetukset -> näennäismuisti -> muuta.

Anna vaikka järjestelmän määrittää sopiva koko haluamallesi kovalevylle.

15. adnan85

adnan85 Guest

voitko kerto tärkemiin mitää mun pitää tehdä kokeilin eilen mut ei mitään tapahtunu??

16. adnan85

adnan85 Guest

joo on keltaisia kolmoita/huutomerkkejä. cif single chip ja toinen muut laitteet miten mää san ne pois?

17. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Yleensä asentamalla laitteille ajurit poistuvat nuo keltaiset huutomerkit, poikkeuksena tietenkin jos ne valittavat jotain erikoista virhekoodia/code.
    cif single chip viittaa web kameraan.

Share This Page