Tervehdys! Windows XP siis kyseessä. Oli tommonen noin 114gigan animekansio tossa ulkosella kovolla ja eräänä päivänä (eilen?) tämä yksittäinen kansio päätti hajota. Eli kansioon pääsi sisään ja kansion sisältä puuttui noin puolet kansioista ja ne mihin pääsi, niitten tiedostot oli tallella mutta ne eivät oikee auenneet. Yritin scandiskata aseman, folloin kyseinen kansio muuttui "FOUND.000" (ja sisältää FILE0000-FILE1142.CHK nimiset tiedostot) nimiseksi järjestelmäkansioksi. Osaako kukaan auttaa? En ole varma onko tämä oikeessa keskustelupalstassa.
oletko kenties mennyt repimään ton kovon irti suoraan ilman "poista laite turvallisesti" nappia painamatta? kokeile jollain esim. freeundeletellä tai vastaavalla katsoa, että löytyykö jotain.
Mites toi "poista laite turvallisesti" juttu oikein toimii, kun mulla ei tuu läheskään kaikissa laitteissa mitään tollasta? Esim kameran kun kytkee usb:llä niin ei mitään tollasta tuu?
Mun tietääkseni yksinkertasimmissa kameroissa ei ees tuu sitä "poista laite turvallisesti juttuu", mut tosiaan siin ulkoses kovos tulee, mut yleensä sammutan sen sen omasta virtanamikasta. Mut se voi johtuu siitä. On ollu tosi kiireistä niin en oo viel ehtiny tutkii tän viestiketjun alkuperäsen syyn aihetta, mut ohjelmat oon valmiiks ladannu ja kiitos tähän menneestä tulleesta avusta... (<- toi kuullosti tosi tyhmält...)
Minä taas luulen että ko. ominaisuus on Windowsin puolelta, eli tulisi aina. Varmin tapa saada jossain vaiheessa levy sekaisin, on olla käyttämättä sitä Poista laite turvallisesti -valintaa.
En tiiä liittyykä tää mitenkään tähän, mut itelläni sekos muistitikku kun en käyttäny sitä "poista laite turvallisesti" nappia. Ainut millä sai sen muistitikun taas toimimaan oli tikun formatointi.
Mulle kävi samanlailla, tikulla oli kaikkea tärkeää ja tärkeämpääkin. Tavallisesti muistin painaa sitä nappia mutta sen kerran kun unohtui nii kaikki meni. \o/
Lueskilinpa netissä vähän artikkeleita ja taisit löytää yhen ohjelman mikä täydellisesti sopi mun tarkotukseen ja siin viel neuvottiin miten en tulis tarvitsemaankaan mitään ohjlemaa. Elikkä käänsin kaikki ne FILE0000.CHK tiedostot .avi tiedostoiksi ja sain sieltä poimittua tarpeelliset. http://www.ericphelps.com/uncheck/