Näen Windowsin tarjoaman Windows Mailin sähköpostinkäsittely- ja lähetysohjelmana, mutta itse en koe sitä hyödylliseksi. Koneelta ei mitään Windowsin "tarjoamaa" (pikemminkin tungettua shiitttiäää) tunnetusti voi poistaa. Tässä kaksi päivää sitten jouduin syystä jos toisesta palauttamaan Vista Home Premiumin tehdasasetuksille kun kaatui Bluescreeniin koko ajan (teki saman n. 1,5 kuukautta sitten, huollossa ollut 3-4 kertaa kahden vuoden aikana). Nyt olen saanut päivitettyä taas SP2:een asti ja näyttisajurit pitäisi olla viimeisimmät. Siis avaan koneen ja kirjaudun sisään. Menee viisi minuuttia, niin Windows Mail -sovellus avautuu. Suljen sen normaalisti. Kaksi sekuntia, sama toistuu. Välillä käy niin, että se pompauttaa itsensä näytölle kymmenen kertaa sekunnin aikana. Tämä häiritsee pelaamista ja ylipäätään normaalia koneellaoloa ÄRSYTTÄVÄN MERKITTÄVÄSTI. Kokeilin Ultimate Windows Tweakerilla disabloida, mutta sitten lukuisat ja taas lukuisat virheilmoitukset Windows Mailin estetystä käynnistyksestä astuvat kehiin. Kokeilin päivittää IE:n 8-versioon, ei auttanut. Mitä pitäisi tehdä? Kyseessä on todella häritsevä ongelma, joka alkoi melkein heti käyttöjärjestelmän asennuttua. E: Tutkin vastenmielisesti tätä juttua, ja huomasin myös, että joissain tilanteissa Windows Mail avautuu kun painaa tiettyjä nappeja näppäimistöllä. Esim. E, W, T...
Ei. Kokeilin jo, kuten aloitusviestissä sanoin. Windowsin virheilmoitus-spam on yhtä häiritsevää kuin itse ohjelman avautuminen
Joku ohjelma siis yrittää lähettää sähköpostia? Oletus-sähköpostiohjelman voi muuttaa, mutta silloinkin avautuisi kyseinen ohjelma tai ehkä tulisi virheilmoitus, jos sen estäisi. Pitäisi selvittää mikä yrittää lähettää postia ja käynnistää siksi sp-ohjelman.