Voisikohan joku kenties auttaa vähän erikoisemmassa ongelmassa, eli kun yritän katsoa videoita netistä ylen sivuilta (www.yle.fi) vaikkapa mediasalista uusimman urheiluruudun niin ääntä ei kuulu mutta kuva kyllä näkyy. Sivusto aukasee videon automaattisesti windows media playeriin. Ja en ole hoksannut tätä ongelmaa muualla kuin ylen sivulla, esim. mtv3 sivulla kuuluu ääni normaalisti kun katson sieltä netti-tv:n juttuja windows media playerilla. Ja myös yle arkiston videot toimivat normaalisti. Ja jos yleltä lähetetään jotain ohjelmaa suorana lähetyksenä netistä, ei kuulu ääntä, vaan näkyy vain kuva. Samalla kysyisin toista ongelmaa windows media playeriin liittyen, eli kun katson joitain videoita koneelta, niin media player ilmoittaa "Windows Media Player ei voi suorittaa pyydettyä toimintoa juuri nyt" ja kuva ei liiku ollenkaan. Tämä ongelma on vain joidenkin videoiden kohdalla, ei kaikkien. Aikaisemmin tuli samassa tilanteessa virheilmoitukseksi jotain "luettelotoiminto ei kelpaa". Käytössäni on windows media player 11, jonka latasin vasta 10:n tilalle, mutta se ei ainakaan ole auttanut. Käytän kahta selainta (explorer ja opera).
Kun painaa oikeaa hiirtä siinä äänettömän videon päällä ja properties/ominaisuudet niin näkyykö siellä se ääniraita ja jos näkyy niin missä muodossa se on? Ja jos saman tekee toimivalle ääniraidalle niin onko jotain eroa noiden välillä?
En löydä ääniraitaa, mutta äänen pakkaus siellä näkyy. (sama asia??) Videossa, jossa ääntä ei kuulu, äänen pakkaus kohdalla lukee: Windows Media Audio 9.1 32 kbps, 44 kHz, mono (A/V) 1-pass CBR Toimivassa videossa lukee: Windows Media Audio 9 48 kbps, 32 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR
Mulla oli sama ongelma, joka jostain ihmeen syystä korjaantui näytönohjaimen ajurien päivityksen jälkeen.
Aioin juuri kirjoittaa tästä ongelmasta, mutta huomasin tämän viestiketjun. Eli mulla on myös sama ongelma. YLEn sivun videoiden äänet ei toimi mutta muualla toimii.. Toivottavasti joku osais auttaa ku tuntuu olevan useammallakin ongelmia tämän kanssa...
Sain silleen äänet kuulumaan että kopioin sieltä YLEn sivulta sen videon linkin osotteen ja liitin sen BSPlayerin 'Open URL'-kenttään. Onhan tuo kyllä aika työläs noin... mutta muuta en oo kyl keksiny. Kokeilin liittää sen osotteen myös Media Player-ohjelmassa, mutta silloin ne äänet ei kuulu.. eli jotain häikkää siinä MPlayerissä on..
Miten sait kuulumaan tolla BSplayerilla, ku mä yritin ni se pukkaa vaan erroria... pitääkö jotain asetuksia säädellä?
Selvitin tämän ongelman, ainakin omalta kohdalta, elikkä sain äänet kuulumaan myös media playerilla ylen sivuilta. Latasin koneelle audio koodekin, AC3 Filterin. Sen saa esim. täältä http://www.rautlehto.net/tavarat/AD_Forum/Codecs/Koodekkien_asennus_opas.pdf kohdasta "tästä alkaa audio koodekkien asennus oppaat" -tekstin alta. Itse latasin juuri tuolta sivulta ja alkoi pelittämään. En tietenkään mene vannomaan että se auttaa muillekkin, mutta toivottavasti on apua.
Noita koodekkeja löytyy tuoltakin, ainakin ffdshow ja ac3 kannattaa asentaa. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/