Mikä tossa movie makerissa mahtaa olla ku lisään videoon pari leikettä lisää niin ohjelmaa sammuu välitttömästi ei anna mitään virheilmotusta ynm...olisiko myös jotakin toista samantyyppistä ilmaisohjelmaa???Sillä movie maker näkyy olevan aika epäluotettava.
Itse olen käyttänyt Windows Movie Makerin lisäksi vain Womble MPEG Video Wizardia (30 päivän kokeiluversio) ja Vegas Pro 8.0 (30 päivän kokeiluversio). Womble MPEG Video Wizard-kokeilu oli minusta hyvä ohjelma. Tein monia videoita sillä. Ajoittaminen oli helppoa, efektejä löytyi ruudun sivujen pehmennyksestä värien muokkaukseen ja dynaamiseen valaistukseen. Videon tallennusmahdollisuudet olivat laajat, itse tallentelin kaiken AVI-muotoon (koska sitä on minun niin helppo käyttää). Vegas Pro 8.0-kokeilu on ollut onnistunein löytämäni videoeditori. Ajoitusta en ole muilla ohjelmilla saanut yhtä tarkaksi kuin Vegasilla, varmasti saa juuri oikeaan kohtaan leikeltyä videot. Efektejä on erilaisista mustavalkoisuuksista tv-kuvaan ja pehmennykseen asti. Siirtymiä on melkoinen liuta, itse olisin kokeillut muitakin kuin cross-fadeja, jos tehoton koneeni ei olisi melkein kaatunut videoitten kanssa. Ääntäkin on nähtävästi mahdollisuus muokata, itse en ole siihen puoleen kajonnut. Vegasin käyttöön vaan nähdäkseni tarvitsee suhteellisen tehokkaan koneen, oma yksiytimisellä prosessorilla varustettu koneeni ei 2 gb:n muistista huolimatta pyöritä sitä pätkimättä. Emolevylle integroitu näytönohjain ei varmasti ainakaan asiaa paranna. Movie Maker on nykinyt ja kaatuillut välillä, useimmiten olen silloin jo lisännyt monta leikettä videoon, jota olen parhaillaan tekemässä.