Windows muisti ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mahaluun, Oct 17, 2010.

1. mahaluun

mahaluun Regular member

Trophy Points:
    26
    Hei!

Minulla on käytössäni vista home premium 64-bittinen käyttis, ja fyysistä eli RAM:a minulla on 4gb, mutta jostakin syystä windows sanoo dxdiagissa ja tehtävienhallinnassa, jopa everestikin sanoo että käytössä on vain 3gb Rammia.

2. jkstone

jkstone Guest

No kai olet työntänyt kammat tarpeeksi syvälle?

3. mahaluun

mahaluun Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos 2 2gb kampaa on niin eiköhän ne kummatki toimi jos 3gb näyttää? ja siis pitäisi olla koska mitään en niille ole tehnytkään siis sen jälkeen kun kokosin koneen, ja aikasemmin on ollut se 4gb

Last edited: Oct 17, 2010
  4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    32-bittisen käyttiksen muistiavaruuden koko on 4GB.
    64-bittisessä avaruus on isompi.
    32-bittisessä käyttiksesä Everest yms. eivät näytä 4GB kokoa vaan käyttöön jääneen rammin määrän. Kun kaikki laitteet käyttävät muistiosoitteita (näppiskin muutaman tavun), niin ramia jää koneelle käyttöön alle 4GB. Isoimpana avaruudesta haukkaa näytönohjain siivunsa. Siihen ei vaikuta onko näyttiksessä omat muistit vai hyödyntääkö ramia.
    4GB ram-kammoilla koneessa näkyy olevan 3-3.5GB ramia.
    Kokemusta tai tarkkaa tietoa ei ole miten 64-bittinen käyttis homman hoitaa.
    Ei se kuitenkaan osaa kahta asiaa päälekkäin laittaa samaan muistiosoitteeseen. Uskoisin, ettei osaa.

5. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Minulla Home premium 64-bittinen käyttis, ja fyysistä eli RAM:a minulla on 4gb. Sekä dxdiag että Everest Ultimate Edition kertoo suoraan että muistia on 4096MB RAM.

Edit. Muistin juuri että minulla on 4 kpl 1Gt:n kampaa, jos tuolla voisi olla jotain merkitystä...

Last edited: Oct 18, 2010
  6. mahaluun

mahaluun Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin tiedän kyllä 32-bittisen ja 64 bittisen eron, sanoin myös että näkyy tehtävien hallinnassakin fyysinen muisti: 3069 mb yhteensä olevaa muistia, dxdiag näyttää samaa, lue ensimmäinen viesti bforedusk....

edit. ja everest kyllä näyttää sen muistin määrän yhtä lailla missä muutkin, eli kuinka paljon sitä on 64-bittinen tai 32-bittinen windows, ei eroa everestin kannalta

Last edited: Oct 18, 2010

Share This Page