Olen miettinyt että ensi kesänä vaihdan Vistaan mutta olen myös miettinyt että mitä eroa on OEM ja RETAIL paketeilla muuta kuin hinta? Ja kumpi on kannattavampi ostos kun hankitaan home premium versiota.
Täysin sama käyttöjärjestelmä, mutta oem version voit ostaa ainoastaan koneen oston/ isompien päivitysten yhteydessä. Ja oem lisenssiä ei voi siirtää toiseen koneeseen, jos uuden joskus ostat.
ei saisi, mutta kun "päivittää" koneen niin lisenssi siirtyy.. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/452931
No kuinka suuren päivityksen se sitten vaatii minimissään, että saa oem-version mukana? Riittääkö esim. prosessori ja muistikampa?
Muistaakseni piti ostaa kovalevy minimssää että tuon sai. Jos tuo pitää paikkaansa ni kovo maksaa sen 50€. Voi löytyä myös halvemmallakin.
OEM version myynti on muuttunut nyt vuoden alussa! Kuka tahansa voi ostaa oem version ilman koneen ostoa/päivitystä! Mikkisofta on tiedoittanut asian kaikille myyjille ja heidän tulee myydä nämä oem versiot ilman konetta/päivityksiä. Koska oem versiossa tavallaan pakotetaan ostamaan tietokone jne jne. Olen ollut nyt työharjoittelussa eräässä tietokoneliikkeessä ja sinne on myös tullut ilmoitus jossa kerrotaan tämä... Eli osta oem vaan koska esim ULTIMATessa hinta ero retailin ja oemn välissä on liki 200euroa...
Jos nyt oikein ymmärsin ni sitä ei voi siirtää koneesta toisee. Eli jos esim. mun emo hajoo ja sen joutuu vaihtaa, ni OEM vista ei aktivoidu. vai olenko väärässä?
Jos nyt oikein ymmärsin ni sitä ei voi siirtää koneesta toisee. Eli jos esim. mun emo hajoo ja sen joutuu vaihtaa, ni OEM vista ei aktivoidu. vai olenko väärässä?
Tavallaan olet oikeassa, mutta microsoftille kun soittaa tuollaisessa tapauksessa, niin ne antavat kyllä aktivointi koodin sieltä.