Windows-palveluun yhdistäminen epäonnistui (Win 7)

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tps1, Dec 2, 2018.

  1. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Huomenta

    Toivottavasti viisaammat osaisivat auttaa minua kun tuli tämä ilmoitus koneen käynistymisen jälkeen:
    "Windows ei voinut yhdistää yhteyttä palveluun. Järjestelmätapahtumien ilmoituspalvelu. Tämä ongelma estää vakiokäyttäjiä kirjautumasta järjestelmään. Järjestelmänvalvojana voit tarkastella järjestelmän tapahtumalokin tietoja, joissa on syy mkisi palvelu...."

    Tapahtumalokista löytyy pitkä rivi varoituksia ja virhe lopulta liittyen tapahtuma 4 Kernel-Event Tracing.
    Yritän saada niistä kuvakaappaukset tähän ja löytyi myös virhekoodi 0xC0000188

    Lokinimi: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
    Lähde: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
    Päivä: 2.12.2018 8:42:42
    Tapahtumatunnus:4
    Tehtäväluokka: Kirjaaminen
    Taso: Varoitus
    Avainsanat: Istunto
    Käyttäjä: SYSTEM
    Tietokone: Teemu-PC
    Kuvaus:
    Istunnon ReadyBoot tiedoston enimmäiskoko saavutettiin. Tästä johtuen tapahtumia ei välttämättä kirjata (ne katoavat) tiedostoon C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl. Tiedoston sallittu enimmäiskoko on tällä hetkellä 20971520 tavua.
    Tapahtuman Xml:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing" Guid="{B675EC37-BDB6-4648-BC92-F3FDC74D3CA2}" />
    <EventID>4</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>1</Task>
    <Opcode>10</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000010</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2018-12-02T06:42:42.498871800Z" />
    <EventRecordID>1153</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="152" />
    <Channel>Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin</Channel>
    <Computer>Teemu-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="SessionName">ReadyBoot</Data>
    <Data Name="FileName">C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl</Data>
    <Data Name="ErrorCode">3221225864</Data>
    <Data Name="LoggingMode">0</Data>
    <Data Name="MaxFileSize">20971520</Data>
    </EventData>
    </Event>

    Ja seuraava;

    Lokinimi: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
    Lähde: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
    Päivä: 2.12.2018 8:42:42
    Tapahtumatunnus:4
    Tehtäväluokka: Kirjaaminen
    Taso: Varoitus
    Avainsanat: Istunto
    Käyttäjä: SYSTEM
    Tietokone: Teemu-PC
    Kuvaus:
    Istunnon ReadyBoot tiedoston enimmäiskoko saavutettiin. Tästä johtuen tapahtumia ei välttämättä kirjata (ne katoavat) tiedostoon C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl. Tiedoston sallittu enimmäiskoko on tällä hetkellä 20971520 tavua.
    Tapahtuman Xml:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing" Guid="{B675EC37-BDB6-4648-BC92-F3FDC74D3CA2}" />
    <EventID>4</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>1</Task>
    <Opcode>10</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000010</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2018-12-02T06:42:42.498871800Z" />
    <EventRecordID>1153</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="152" />
    <Channel>Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin</Channel>
    <Computer>Teemu-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="SessionName">ReadyBoot</Data>
    <Data Name="FileName">C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl</Data>
    <Data Name="ErrorCode">3221225864</Data>
    <Data Name="LoggingMode">0</Data>
    <Data Name="MaxFileSize">20971520</Data>
    </EventData>
    </Event>

    Kaikki apu ongelmanratkaisuun otetaan kiitollisena vastaan.
    Tämä ilmeisesti liittynee omaan koneeseeni eikä mihinkään mikä olisi Windowsin päässä ?
    Käyttis siis Windows 7 Home Premium SP 1 ja on ihan virallinen lisenssi liikkeessä asiantuntijan asentamana.
    Eilen toimi koneeni ongelmitta ja tänään aamulla käynnistyi siis tällä ilmoituksella ja systeemi näyttää joltain vanhemmalta Windows-versiolta.


    Kiitos ja terveisin
    Teemu H.
     
    Last edited: Dec 2, 2018
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Tarkoitatko, että työpöydän ulkonäkökin on jotenkin muuttunut, vai mitä tuo "vanhempi Windows-versio tarkoittaa? Ensimmäisenä tulee joka tapauksessa mieleen ehdottaa järjestelmänpalautusta viimeiseen tallennettuun palautuspisteeeseen ennen ongelmaa.
     
  3. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Joined:
    Sep 16, 2011
    Messages:
    10,263
    Likes Received:
    1,293
    Trophy Points:
    243
    Tarkoittaa vissiinkin että seiskan aero-teema ei ole käytössä.
     
  4. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ensiksi kiitos vastauksesta.
    Joo, ilmeisesti näin. Teemana lienee Classic eikä mistään pääse sitä mukauttamaan. Työpöytä on muuten ihan normaali kuin ennenkin ja konekin toimii moitteetta.
    Jos ymmärsin oikein ongelmani, niin ilmeisesti jonkin readybootin joku maksimiraja tullut täyteen mistä tämä johtuu.
    On kokeiltu palveluista SENS ja sitten COM+ Event System sammuttaa ja käynnistää uudelleen sekä resetoida juttuja.
    Sitten toisena komentokehotteesta cmd netsh winsock reset ja uudelleen käynnistys.


    Cause
    This error is logged before the first user ever logs onto the computer during OOBE when reaching the maximum file size for the ReadyBoot session log: "C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl" . The occurrence of this error will not affect operation of the computer. On a normal boot, the Superfetch process shuts this process down before the log file exceeds maximum.



    Resolution
    The logging of this error will not affect the operation of your computer. ReadyBoot is used by the ReadyBoost service that optimizes the boot time of your computer to a minimum.


    Method 1: I request you to check if the Superfetch service is enabled


    a. On the desktop, press Windows key + R to open the Run Dialog.

    b. Type services.msc in the Run Dialog, and then press Enter to open Services.

    c. Right-click the Superfetch service, and then click Properties.

    d. If the Startup type box is set to Disabled, change it to Automatic or Manual.

    e. Click OK to close the Properties window.

    f. Right-click the Superfetch service, and then click Start. The service should start without errors.


    Method 2: Increase the maximum files size of the Startup Event Trace Sessions.


    a. On the desktop, press Windows key + R and type cmd to open the Command Prompt.

    b. On the left panel of the Performance Monitor window, expand Data Collector Sets.

    c. Click on Startup Event Trace Sessions.

    d. Open ReadyBoot Trace Session Property Sheet.

    e. Click on the Stop Condition tab and increase the Maximum Size to 40.

    f. Click on Apply and OK.

    Tehty tämäkin + nuo yllä olleet mutta ei apua.
    En käsitä miksi näin edelleen, mahtoiko kahdessa windows updatessa jotakin jotka latasin ja asensin la-aamuna ?
    Kokeilen vähän myöhemmin tuota palauttamista.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,260
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Oletko katsonut, mitä päivityksiä työnsi koneelle, kannattaisi vilkaista.
    Toinen asia on jos palautusta aiot kokeilla, tee se ennen kun onnistut tyhjentämään palautuspisteet.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    En tiedä, mikä tuon aiheuttaisi, eli miksi lokille varattu tila alkoi täyttyä. Tämä olisi kuitenkin helppo kokeilla tarvitsematta muuttaa tuolle lokille varattua tilaa:
    Kirjoita hakuun Suorituskyvyn valvonta ja avaa se. Laajenna sieltä Tietojenkeruutyökalujen joukot ja avaa sieltä Käynnistystapahtumien valvonta klikkaamalla sitä. Valitse listasta ReadyBoot joko tuplaklikkaamalla tai klikkaamalla ensin oikealla ja valitsemalla Ominaisuudet. Siirry välilehdelle Tiedosto. Laita sitten valintamerkki Lokitilan ruutuun Kiertävä. Klikkaa Käytä, OK ja käynnistä kone uudelleen.

    upload_2018-12-2_20-48-7.

    Idea olisi, että lokitiedostolle varatun tilan täyttyessä vanhimmat tiedostot kirjoitettaisiin yli, jolloin vain tuoreimmat jäisivät sinne. Jos tällä ei ollut vaikutusta, voit palauttaa tilanteen ennalleen poistamalla edellä lisätyn valintamerkin. Tämä "diagnoosi" oli silloin väärä ja ongelma johtuu jostakin muusta.

    Muoks. Tarantella kirjoitti samaan aikaan ja muistutti tärkeästä asiasta. Järjestelmän palautusta kannattaa ensin kokeilla. Se korjaa myös mahdollisesta päivityksestä seuranneen ongelman. Minulta jäi tuo maininta päivityksistä huomaamatta.
     
  7. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Tällaiset päivitykset (kaksi ylintä 1.12.2018);

    upload_2018-12-2_21-3-10.

    Bootin jälkeen toimi ihan ok kuten ennen, nyt en muista sammutinko koneen välillä päivällä vai oliko se horrostilassa.
    Illalla sammutin yöksi ja aamulla käynnistyksen jälkeen ongelmat ilmaantuivat.

    Eli suosittelisit ensin järjestelmän palauttamista kuin lisää sörkkimistä asetuksissa ?
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,260
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Minusta se on helpoin ja mahdollisesti varmin tapa korjata ongelma. Valitse palautusajankohdaksi aika, ennen ongelman ilmaantumista.
    Edit: Ongelma ei noista päivityksistä todennäköisesti johdu, mutta palauta kuitenkin, ennen muita toimenpitetitä.
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Se on helpoin tapa. Tuo eilinen päivitys teki varmaankin palautuspisteen.
     
  10. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ok, kiitos. Kyllä teki 1.12 ennen noita päivityksiä ja sitten sitä seuraava oli 22.11 järjestelmän tekemä kun tuo 1.12 oli päivityksen tekemä palautuspiste.
     
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,260
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Palauta joka tapauksessa ajankohtaan, ennen ongelmien ilmaantumista.
    Sen jälkeen tekemäsi muutokset poistuu samalla, mutta ei poista henkilökohtaisia tiedostoja.
     
  12. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Kokeiltu palauttamista, ei onnistunut. Uudelleen käynnistyksen jälkeen tuli viesti että palauttaminen ei onnistunut, jokin virustorjuntaohjelmisto saattaa olla päällä ja estää tämän.
    Voinko ensi kerralla kytkeä sen pois päältä vai ?
    Virustorjuntaohjelmani voi kytkeä pois päältä esim. tunniksi, niin kannattaako sitä kokeilla ?
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,260
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Kannattaa kokeilla, virusohjelman voi hyvin palautuksen ajaksi ottaa pois, niin se ei aikaan sekoita asiaa.
    Yleensä suositellaakin sammuttamaan aktiiviset ohjelmat joidenkin toimintojen ajaksi.
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Joissakin virustorjuntaohjelmissa on lisäksi ns. "peukalointisuoja", joka kannattaa myös ottaa pois päältä järjestelmänpalautuksen ajaksi. Muuten se voi estää palautuksen, joka koittaa poistaa palautuspisteen jälkeen tehdyn virustorjuntaohjelman päivityksen.
     
  15. tps1

    tps1 Member

    Joined:
    Jun 1, 2007
    Messages:
    69
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    No niin, ongelma ratkesi/poistui toisen palautuskerran jälkeen kun tuo av-ohjelma oli pois päältä.
    Saas nähdä miten toimii jatkossa, mikä lie mahtoi olla niissä päivityksissä tällä kertaa kun kävi näin.....
    Mutta erittäin suuret kiitokset auttajille neuvoistanne !!!!
     
  16. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Nuo molemmat päivitykset 1.12. ovat joulukuun päivityskoontien esiversioita. Ne voit hyvin piilottaa ja odottaa, josko ensi viikolla tulevat varsinaiset versiot olisivat ongelmattomia.
     

Share This Page