Eli minulla on xp professional ja se ei toimi kunnolla...Repair asennus ei korjannut vikaa ja en ole tehnyt aloituslevykettä. Haluaisin tehdä windowsin asennuksen kokonaan alusta mutta ilman kovalevyn formatointia koska haluaisin säilyttää kovalevyn tietyt tiedostot!! Miten asennus tulisi tehdä? Yksi vaihtoehto tietysti on, että ostan toisen kovalevyn ja siirrän tiedostot sinne ja sitten formatoin kovalevyn missä on windows ja jne. Mutta voinko ratkaista ongelmaa ilman uuden kovalevyn ostamista?
windowsin vikojen korjaaminen ei vaadi yleensä uudelleen asennusta, joten jos kerrot itse vian niin voisi yrittää korjata itse ongelmaa. windowsn asennus kokonaan alusta ei onnistu ilman osion formatointia. hyvä vaihtoehto olisi olisi aina muistaa, että koneissa kannattaa olla vähintään kaksi osioita 1. käyttöjärjestelmä 2. omat tiedostot jotka haluaa säilyttää osioiminen onnistuu kyllä windowsin asenneuksenkin jälkeen, mutta en nyt muista ilmaista ohjelmaa siihen.Maksullinen isioimis ohjelma partition magic on todella hyvä http://www.powerquest.com/home_homeoffice/products/system_performance/pm80/index.html
Jaa-a vaikea sanoa missä windows:n osassa vika on?! Kun pistän daemon tools ja mount image niin ilman virheilmoitusta daemon menee pois päältä. Mozillan asennuksessa tulee joku microsoftin virhe ilmoitus sekä kovalevyltä cd:lle yrittäessä polttaa tulee ilmoitus "internal error" ! Tietysti joku sanoo että virhe on noissa ohjelmissa ehkä tai onko kaikki ajurit ym. päivitykset ok esim. polttavan aseman firmware, mutta itse sanoisin että vika on windowsissa. Hyllyssä on kovalevy jossa ei ole windowsia asennettu vain joitain tiedostoja tallennettu n. 14giga Eli pystynkö siihen kovalevyyn luomaan oman osion windowsille ja näin ollen asentamaan windowsin ilman koko kovalevyn formatoimista?
semmosta ilmaista ohjelmaa, jolla pystyisi osioimaan ilman että data häviää en tiedä. partition magicilla pystyisit luomaan ihan kumpaan vaan kovoon osion windowsille ja asentaa windowsin sitte siihen. helpoin ratkaisu tässä tilanteessa voisi olla siirtää omat tiedostot jommalle kummalle kovolle ja formatoida sitten se toinen kovo, jolle se windows sitten asennetaan. tuo 14gb kovo on varmaan aika vanha joten windows olisi hyvä saada asennettua toiselle kovolle.