Nii aina kun käynnistän koneen tonne kulmaan tulee noi suojaus varoitukset( Virusten torjunta: ei löytynyt), vaikka mulla on f-secure. Joskus käynnistäessä käy myös niin että f-secure ei käynnisty kunnolla. Sen logo ei tuu näkymään alaraunaan, mutta jotkut sen prosessit on silti päällä. Mitä tehdä? Kiitos jo etukäteen ratkaisun keksijöille.
Mikä f-secure versio selvitä se. Oletko hakenut tuoteen pikakorjaukset f-securen kotisivuilta. Kun versio selvillä mene sinne f-seruceren tuki sivuille ja lataa/asenna tuotteen korjaukset. F-secure ei itse automaattisesti lataa tuote korjauksia vaan ne on haettava itse. Löytyvät tuolta. http://support.f-secure.fi/fin/corporate/index.shtml Jos ei auta niin asenna f-secure uudelleen.
Itsellä oli vuosi sitten sama ongelma, ei aina tullut f-s. kuvaketta tuonne alas ja yhtä'äkkiä saattoi sanoa "virus torjuntaa ei ole asennettu", mutta tätäkin tapahtui melko harvoin ja bootti auttoi siihenkin.
Sain korjattua ongelman, mutta se vaatikin vähän enenmmän kun olin arvannut. Poistin ensiksi f-securen. Uudelleen käynnistyksen jälkeen kone seko ihan totaalisesti. En päässyt enää windowssiin, kokeilin windowssin korjaus asennusta eikä sekään auttanut, sen jälkeen formatoin kovon asensin winukan eikä vieläkään lähtenyt kone toimimaan. No formatoin uudestaan ja asensin win. Sen jälkeen windows pysy kiikun kaakun vakaana, enkä saanut nettiä toimimaan, eikä konetta myöskään pystynyt sammuttamaan muutakun napista. Sammutuksessa aina joku ohjelma jäi jumiin niin ettei pystynyt sammuttamaan. Tein windowssin korjaus asennuksen vielä kertaalleen ja sen jälkeen on toiminu kone ihan ok. Jotain varoituksia NT-vedoksen puuttumisesta ja explorer.exe:n virheistä on tullut ne on kutenkin kadonnut aina boottauksella. Epäilen, että kovalevyssä on jotain häikkää pitäs varmaa viedä takuuseen, kun sitä vielä on jäljellä.
Tuon turhan "Virustorjuntaa ei löydy" varoituksen voi muuten ottaa pois päältä seuraavasti: Ohjauspaneeli > Tietoturvakeskus > Virusten torjunta > Lisäastukset ja laittamalla rasti ruutuun "Minulla on virustorjuntaohjelma jota valvon itse" Tämän jälkeen ei enää turhia valittele. Järjestelmänvalvojan oikeudet tähän temppuun tosin tarvitaan.