Windows seiskan asentaminen vistaan.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by koff69, Dec 31, 2011.

  1. koff69

    koff69 Member

    Joined:
    Nov 25, 2011
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli kone on acer aspire M5201 64bit ja mulla on windows 7 ultimate 64bit asennuslevy ja haluaisin sen nyt asentaa koneelleni.. Asemia koneessa on C/D D:n olen varmuuskopioinut.
    Eli kuinka tämä käytännössä kokonaisuudessaan yksinkertaisella suomenkielellä menee, oon yrittänyt googlettaa tätä jne, on kyllä löytynyt neuvoja et kannatta tehdä ns "puhdas asennus" eli mukautettu asennus. Ja näin olen ymmärtänyt kun asennus vaiheessa kysytään mihin seiska asennetaan niin pitäisi poistaa joku vistan paikka ja tallentaa se sen paikalle. mites ajurit jne ei kai ne nyt automaattisesti tule? haluan siksi vaihtaa käyttiksen koska tää kone on muutenki vähän sekasin ja hirvee säätö ollut päivitysten jne kanssa. suurin ongelma päivityksien kanssa on ollut X64-järjestelmien Windows Vistan Platform Update -päivitys (KB971644)
    Asennustila: Epäonnistui
    Virhetiedot: Koodi 8000FFFF, tähän on moni muukin etsinyt ratkaisua mutta kaikki keinot olen koittanut ja esim wintoosan palomuuriakaan ei saa kirveelläkään päälle.. ja muutenkin haluaisin nimenomaan tuon seiskan. kyllästynyt tän vistan kans temppuilemaan. Joten siksi haluaisin tuon Puhtaan asennuksen.. pitääkö mun ensiks poistaa vista vai vetäsenkö vaan exe tiedostosta päälle? kiitos jo etukäteen
    Ps. koneellani ei pääse sitten BIOS:iin koska näyttö on aika vanha, näyttö syttyy vasta kun windows logo tulee esiin..
     
    Last edited: Dec 31, 2011
  2. khosshu

    khosshu Member

    Joined:
    Nov 4, 2009
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  3. koff69

    koff69 Member

    Joined:
    Nov 25, 2011
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jos haluat suorittaa kokonaan uuden asennuksen niin valitse "Mukautettu (kokeneet käyttäjät)".

    tämän takia haluaisin tarkennusta?
     
  4. blokki

    blokki Regular member

    Joined:
    Jan 29, 2011
    Messages:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    eiköhän sen voi vistan päälle asentaa ihan päivitys asennuksella.

    Eli valitset päivitä.
     
  5. Kake41

    Kake41 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Suosittelen itse, että asennat Windows 7 siten, että Vista pyyhkiytyy koneelta pois eli mukautettu asennus.
    Mukautetussa asennuksessa ei ole mitään sähläämistä, kun se on se puhdas asennus.
     
  6. koff69

    koff69 Member

    Joined:
    Nov 25, 2011
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kaken ehdotus kuulostaa järkevimmältä.. eikös siinä ole samantyllinen automaattinen eteneminen kuin esim "tehdasasetusten palautuksessa" joten ei pitäs olla kovin hankalaa.. mukautetulla-->
     
  7. Kake41

    Kake41 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei ole vaikeaa ollenkaan. Microsoft vain haluaa pelotella asiakkaita "kokeneet käyttäjät" -termillä.

    Tosiaan tuo Mukautettu Asennus tyhjentää kovalevyn kokonaan (alustus) ja asennus suoritetaan "puhtaalta pöydältä".
    Suosittelen Mukautettua Asennusta.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Minäkin suosittelen sitä! Ainakaan minä en haluaisi että kovalevylle jäisi Vistan jämiä.......
     
  9. koff69

    koff69 Member

    Joined:
    Nov 25, 2011
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    nyt on kaikki muu pulkassa mut ajureiden kans ongelmia.. asensin ensin win 7 x64 ultimaten, siihen acerin sivuilta löytyi ajureita vain x32:n ja nyt home premium, ei oo paljosta kiinni.. neljää ajuria valittaa, koitin tota driverpack solution ohjelmaa, ei oikee ollu hyvä.. muuten toimii ihan hyvin mut äänen voimakkuus on todella matala,särisevä ja kaikuva. ATI RADEON juttuja valittaa
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Oletko kokeillut tätä ajurien etsintä ohjelmaa: http://www.driverupdate.net/ Eli Slimdiver. Myös Windows Update saattaa löytää ajureita, jos laitat sen etsimään päviityksiä muille laitteille. Eli siis tätä tarkoitin: http://h10010.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c01937680.gif ( Kuvan alareunassa on Get updates of other... teksti)
     

Share This Page