Aina kun pyrin Windows Storeen, menee ruutu pimeäksi, eikä mikään toimi. Menee hetki ja kone menee lepotilaan, josta noustessaan Windows käynnistyy heikkona kuvalaatuna. Näyttää, että näytönsovittemet ovat menneet pois päältä! Ei auta muu kuin käynnistää koko Windows uudestaan, ja sitten ne tulevat takaisin. Mutta en siis pysty käyttämään mitään Storeen liittyvää, koska aina sama homma. Kuinka korjata? En tohtisi asentaa Windowsia uusiksi, ellei ole aivan pakko.
Ei ole pakko. Onko Windows päivitetty viimeiseen versioon? Ja näytönohjaimen ajurin voisi asentaa uudestaan (uusin versio).
Molemmat ovat päivitetty viimeisimpään versioon. Ei siis vaikuta asiaan. Ne vaan räpsähtävät molemmat päältä, kun menen sinne Windows Storeen :/
Voisit kokeilla Microsoftin automaattista store resetiä. En ole itse ikinä käyttänyt tätä, mutta ilmeisesti se poistaa kaiken storesta lataamasi. https://solutions.diagnostics.support.microsoft.com/run/6b089dc3-50d6-4add-9959-337fca72c533#
Mistä latasit päivitykset? Koska kyseessä on läppäri, päivitykset pitää ladata läppärivalmistajan mallikohtaiselta sivulta eikä esimerkiksi näytönohjaimen valmistajan sivulta.
no niin, sieltäpä juuri, eli Nvidian omalta sivulta. tai mulle tulee oikeestaan aina ilmoitus siitä, että uusi päivitys on asennettavana, ja aina asennan sen (koska odotan sen parantavan pelikokemusta). Intel asennusta en muista manuaalisesti tehneen koskaan, mutta Windows ainakin sanoi siinä päivtyksen olevan kohdallaan. Mutta siis... Acerin sivuilleko nuo nyt päivittämään molemmat? (mallini sivulla ei näy edes Windows 10 vaihtoehtoja ajureille...)
On tavallista, että läppärivalmistajat räätälöivät näytönohjaimen ajureita juuri kyseistä mallia varten. Silloin Nvidian sivuilta ladattu uudempi ajuri voi aiheuttaa ongelmia, joita läppärivalmistajan vanhemmalla ajurilla ei ollut. Nvidian sivuilla todetaankin: "...please note that your notebook original equipment manufacturer (OEM) provides certified drivers for your specific notebook on their website. NVIDIA recommends that you check with your notebook OEM about recommended software updates for your notebook. Tilanteesi tekee ongelmalliseksi se, ettei Acer tarjoa läppärillesi Windows 10 -tukea. Normaalimenettelyhän olisi ladata ajuri valmiiksi Acerin sivulta, poistaa ongelmia aiheuttava ajuri Display Driver Uninstaller -työkalulla ja asentaa oikea ajuri. Koska minulla ei ole mitään kokemusta Windows 10:stä, en osaa itse neuvoa, mutta muiden kirjoituksista olen saanut käsityksen, että Windows 10 on onnistunut asentamaan toimivan näytönohjainajurin sellaisissakin tapauksissa, joissa läppärivalmistaja ei ole tarjonnut Windows 10-versiota. Voit kernaasti odotella jonkin Windows 10:n tuntevan neuvoja. Edellä mainitun DDU-työkalun lataussivulla on myös opastusvideo. http://www.majorgeeks.com/files/details/display_driver_uninstaller.html Googlailin vielä asian ympäriltä, ja löytyi keskustelu, jossa kerrottiin ajuriongelman ratkenneen asentamalla vanhempi eli Win 8.1 ajuriversio. https://forums.geforce.com/default/...e-but-they-work-with-integrated-graphics-car/ Tuo Win 8.1 ajuri löytyy siis tuolta: http://www.geforce.com/drivers/results/83082 Lisäys. Nyt kun tarkemmin katson tuota aloitusviestiäsi, niin siinä kuvassahan ongelmaohjain onkin Intelin integroitu HD Graphics eikä Nvidia. Toki Intelin ajurinkin voi asentaa uudelleen.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Intel näytönohjain on perusohjain, ja Nvidia on päällä vain tietyissä tilanteissa (eli peleissä). Intel ohjain sanoo Windowsin mukaan olevan ajantasalla. Mutta pitäisikö sitten asentaa kumpi näistä: https://downloadcenter.intel.com/do...river-for-Windows-10-and-Windows-7-8-1-15-33- https://downloadcenter.intel.com/download/24973/Intel-HD-Graphics-Driver-for-Windows-7-8-8-1-64-bit Jos nykyinen ajuri on win10:n mielestä ajantasalla, eikö se loogisesti ole tuo ylempi linkki? Aceriin ei näytä olevan olla mahdollista pitää yhteyttä sähköpostitse.
Valitettavasti minä en osaa sanoa, kumpi olisi oikea, vai onko kumpikaan. Kyseessähän on aika vanha prosessori ja nuo listatut mallit ovat uudempia. Ehkä kannattaisi ladata ja ajaa Intelin Driver Update Utility ja katsoa mitä se näyttää. Pelkkä Scan-toiminto ei vielä tee mitään muutoksia, mutta näyttää Intel-laitteet, joille on saatavissa päivityksiä. Sovellus myös kertoo, jos havaittu näytönohjain on läppärivalmistajan modifioima, jolloin sitä ei voi korvata alkuperäisellä Intel-versiolla. Käytön jälkeen Update Utilityn voi halutessaan poistaa Windowsin Ohjauspaneelista. http://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html?iid=dc_iduu