windows update.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mika_n, Aug 29, 2004.

  1. mika_n

    mika_n Guest

    en pysty käyttämään windows updatea..jää vain teksti "Etsitään Windows Update -ohjelmiston uusinta versiota...

    Toiminto saattaa kestää muutamia minuutteja yhteysnopeuden mukaan. Tänä aikana näyttöön voi tulla suojausvaroituksia. Lue kaikki varoitukset ja varmista, että ne ovat Microsoftin allekirjoittamia. Asenna sitten ohjelmisto valitsemalla Asenna tai Kyllä." palomuuri ei ole käytössä. missäköhän vika?

     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Käytätkö tuota käynnistävalikon updatea vai selaimen kautta?
     
  3. mika_n

    mika_n Guest

    Olen kokeillut kumpaakin. jää vain jumittaa tohon..
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  5. mika_n

    mika_n Guest

    Joo mulla on suomenkielinen xp. ei kyllä löytynyt apua tuolta sivuilta. olen kokeillut ottaa palomuurin pois käytöstä ja vaikka mitä,mikään ei auta.
    eiks noita päivityksiä voi ladata jostain muualta?
     
  6. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo sama homma mulla kans :(
    Käyttiskin on sama.
    Kaiken lisäksi etsi toimintokaan ei pelaa vaan tulee teksti iexplorer.exe on havannut virheen jne. jne.
    Mika onko sulla tota etsi toiminnon ongelmaa??
    Taitaa joku ilkee kökkö nyt pyöriä koneella:(
    Virus ohjelma ei kylläkään löydä mitään koneelta.
    Jeesiä tarttetaan.
     
  7. mika_n

    mika_n Guest

    Joo kyllä mulla etsi toiminto toimii. mut edelleen updaten kanssa ongelma. oiskohan se virus? mun kellään tutulla ei kyllä tämmöstä ongelmaa ole windows updaten kanssa. olen käynyt ohjeita läpi mutta mikään ei auta.
     
  8. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Formatoin koko koneen ja edelleen sama homma et tuskin on virus tai sit on ainakin pirun sitkee=)
    Edelleen samat ongelmat kun edellä mainitsin ja apua kaivataan!
     
  9. mika_n

    mika_n Guest

    heh,mullaki kävi mieles toi. No ehkäpä mä en sit rupeekkaa sitä tekee=) en mäkään kyllä mitään viruksia ole löytänyt,kaikkia mahdollisia ohjelmia käytän.
     
  10. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    No käyttäkää xp:n automaattista päivitysten latausta.. luulisi tuon ainakin toimivan. Ja voihan olla että teidän id:nne on joutunut blokkilistalle kavereille lainailun myötä tai jostain muusta syystä ;) Tällöin ei auta kuin pyytää xp:n myyjältä uutta keytä tai ostaa uusi. sp2:sesta nuo listat ovat kai poistuneet, että senkin odottelu on yksi vaihtoehto.
     
    Last edited: Aug 31, 2004
  11. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo ei tässä muuta selitystä oo kuin et toi id on tosiaankin joutunut blokkilistalle.
    No joutuu rueta hommaan uutta keytä.
    Laitan tänne vielä tänään mesee et auttoko se.
     
  12. mika_n

    mika_n Guest

    aika jännä juttu,ku en oo lainaillu kenellekkään!!
    ja mistä syystä se yleensä sinne joutuu?
    miten se ees vaihdetaan?
     
  13. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo mulla ainakin syy oli serialissa.
    Eiköhän se serial mee sinne kun päivittää konetta...luulisin.
    Mut nyt taas kone pelittää.
    Ja taidan rueta tosissaan opetteleen linuxin käyttöö niin ei kävis tämmösiä juttuja!
     
  14. mika_n

    mika_n Guest

    eli uus se avain? ja mitäs sit teit?=)
     
  15. Pete-74

    Pete-74 Guest

    No avaimiahan on netti pullollaan tosin mulla toimi vaan muutaman tunnin tällä serialilla ja jälleen sama homma:((
    Ja se etsi toiminto kaataa explorer.exen eikä iexplorerin niin kuin aikaisemmin virheellisesti kirjoitin.
    Ja seuraavaks imasen linuxin ja asennan sen ja sit uninstalloin koko wintoosan!
    Niin loppuu tää pelleily.
    Microsoftin herrat ei näemmä taaskaan pitäneet lupaustaan olla sotkeentumatta piraattiversioihin isolla kädellä.
    Siis eikun Linux joka jätkälle kehiin!!!!
     
  16. mika_n

    mika_n Guest

    eikö muita keinoja ole? olen vähän uus näissä asioissa,en viittis ruveta kikkailee tol linuksil
     
  17. mika_n

    mika_n Guest

    eikö muita keinoja ole? olen vähän uus näissä asioissa,en viittis ruveta kikkailee tol linuksil
     
  18. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    odottele suomenkielistä xp sp2:sta varoen kazaata ja internet exploreria sen aikaa
     
  19. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo saat Mika sen toimiin vanhoilla systeemeillä.
    Kyseessä on vaan updaten bugi mikä selvis mulle todella kovan tutkimisen jälkeen!
    Sama bugi kaataa myös sen explorer.exen
    Seuraan nyt tätä vielä päivään klo 16:00 asti et toimii varmasti ja sit raapustan tänne ohjeet mitenkä tosta bugista pääsee eroon (tulee melkonen romaani).
    Mut palataan astialle ja kirjotan ne ohjeet tänne takuu varmasti!
     
  20. Pete-74

    Pete-74 Guest

    No joo elikkä näin minä sain updaten toimiin eikä explorerkaan enää kaadu.
    Palautin järjestelmän ensimmäiseen päivitys ajankohtaan (Software Distribution Service 2.0)
    No se oli mulla aika lähellä kun olin aamusella formatoinut koneen.
    Sitten kun palautus oli valmis laitoin automaattiset päivitykset asetuksiin Älä päivitä automaattisesti!
    Sitten pääsinkin updateen ja päivitin sieltä koneen mukautetun asetuksen mukaan eli katsoin jokaisen päivityksen läpi ettei mitään päivitystä tarjottu 2 kertaan koska tuntuu siltä että jos antaa päivittää automaattisesti tulee joku bugi ja se kaataa koko updaten ja explorer.exen.
    Nyt olen päivitellyt konetta updatesta eikä mitään ongelmia ole enää ollu!
    Siis edelleenkään en käytä automaattiset päivitykset toimintoa vaan käväsen kattelemassa aika tiuhaan josko uusia päivityksiä olisi tarjolla.
    Toivotaan et tästä joku nyt jotain ymmärsi ja vielä parempi olisi jos jopa jotain auttaisi.
     

Share This Page