Kehtaako tälläiseen läppäriin laittaa kyseistä käyttistä? 1GB DDR2, 1,7 Ghz prossu, intelin joku näyttis, jossa omaa muistia 128MB ja kovo SATA 60Gt ??? Ainakin siis vistan kotisivuilla sanotaan et järjestelmävaatimukset täyttyisi, mut mitens käytäntö? Näkyy noita valmispaketteja olevan suhkot samoilla tehoilla.
Kyllä se siinä pyörii; eri asia mitä hyötyä? Itse siirryn vistaan vasta uuden koneen myötä jotta saa vista-hyödyn käyttöön. Kokeiltuna läppärissä 2ghz celeron/1gb ddr/128mt jaettu näyttis/80gb/dvd yms.Kaikki suomenkieliset vistat kävin läpi. Ei isoa eroa xp:hen-> muutakuin säätämistä ja säätämistä...kaikkia ajureita ei löytynyt, tärkeimmät kylläkin. Uupumaan jäi infrapuna ja modeemi ja näppiksen fn-nappulan tuki. Muutamissa testikoneissa vistaa käyttäneenä voin suositella vistaa vain uudehkoihin ja melko tehokkaisiin koneisiin. Omana miniminä pitäisin: -Prossu yli 2ghz (mieluusti tuplaydin jolloin pienempikin riittää) -Nopeaa muistia 2gt -Näyttis hyvillä ominaisuuksilla ja vähintäin 256mt muistilla -Kovo riittävän iso; vistalle pelkästään yli 10gt
Ei vanhaan koneeseen kannata hankkia Vistaa. Minä hankin ja kyllästyin siihen odotteluun. Prossa oli koko ajan lähes 100% kuormitettu. Oli siitä se hyöty, että nyt mulla on Core 2 Duo ja NVidia 7600 GS. ja 2G muistia. Vistakin alkoi toimia hienosti, ilman suurempia prossa kuormituksia. Ei kannata ostaa ilman kone tehoja Vistaa, koska XP on vanhalla koneella paljon paremmin toimiva. MS edellyttää Vistan käytölle todella ala-arvoisia suoritusarvoja. Toimiihan se kun vaan odottelee, mutta siltikään kaikki toiminnot eivät toimi. Pitäähän MS:n myydä, Mikäli käyttökelpoisia suoritusarvoja edellytettäisiin, niin myyntiluvut saattaisivat olla vaan puolet nykyisestä. MS on myös laite puolen suurin markkinoija näillä uudistuvilla käyttöjärjestelmillään.
Itsellä samankaltaisessa läppärissä kyllä pyörii. Herkut myös. Xp on toki rivakampi ja Mandriva on yliveto pirteä.
No ihan jees tietää et se jotenkin toimii mut taka-ajatuksena on se et jotenkin pysys tässä kehityksen mukana. Tietotekniikan alalle olen menossa niin hyvä siitäkin olis tietää jotain... (vistasta) Mulla on tehoiltaan parempi pöytäkone mutta se on vanhaa rautaa niin siinä ei ainakaan toiminut edes HOME BASIC.
Joo. Tietotekniikka-alalla opiskellaan ensin xp, 2003, Office 2003, linuxia, sitten vistaa ja office 2007.