Onkohan mahdollista saada mistään laillisesti ilmaista Windows Vista Home Premium asennuslevyä tai asennustiedostoa? Tarvitsisin siis vain asennuksen, koska aktivointikoodi löytyy jo itseltä. Olen yrittänyt selailla foorumeita mutta en ole itse ainakaan löytänyt apuja Ja vielä jos joku osaisi sanoa, kuinka helppoa on Vistan asentaminen XP:n rinnalle?
Eipä pelkkiä asennusmediota taida saada. Mutta vertaisverkko auttaa. Kunhan vain osaat laittaa sen rinnalle, etkä jyrää vanhaa pois.
Rinnalle asentaminen onnistuu kun XP on asennettu C: asemaan ja jos asentaisin Vistan vaikkapa E: asemaan? Vai? Tarvitsisin siis Vistan siksi, koska läppärille jonka omistan, ei löydy sopivia verkkokortin ajureita. Vista tulisi siis nettisurffausta varten
Kuulostaahan se ehkä vähän tyhmältä mutta olisi lähes pakko saada netti toimimaan koneellani. Verkkokorttiini sopivat ainoastaan Vistan ajurit, joten XP:lle en niitä saisi.. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin linux mutta mahdanko saada sillekkään verkkokortin ajureita toimimaan?
No omapahan on tietysti päätöksesi, mutta en suosittelisi Linuxia. Muuten kyllä ihan toimiva järjestelmä, mutta yhteensopivuudessa on ainakin itselleni ylitse pääsemättömiä puutteita. Ja mikäs tämä verkkokortti on?
En itse ole mikään osaaja tietokoneiden kanssa, joten kysyn että mistä näen minkälaisen verkkokortin omistan? Tämä rinnalle asennuskaan ei ollut oma ideani vaan kaverini keksimä, joten en ole ihan perillä kaikesta.. Koneeni on siis Acer Aspire 7520G
Koneeni on siis Acer Aspire 7520G[/quote] Acerin sivulta löytyy ajurit (XP,Vista,Win7) http://www.acer.fi/acer/service.do?...ryISOCtxParam=FI&ctx1.att21k=1&CRC=2860949083
Jep, Acerin sivuilta löytyviä ajureita on kokeiltu ja näytölle pomppaa viesti joka ilmoittaa ettei se sovi nykyiseen käyttöjärjestelmään..
XP.lle Vistalle ja seiskalle on omat ajurit ja vielä 32 ja 64 bittiset erikseen (Xp vain 32bit). Atheros 5.3.0.56 broadcom 4.100.15.7 Oliko varmasti oikeat mitä kokeiltu ???
Foxconn modem driver...? Tuo se käsittääkseni on E: Oho! Empäs ole aijemmin huomannut valita käyttöjärjestelmää siitä ylhäältä Liian pieni minun silmälle.. Joskos se nyt toimisi
Kysympäs vielä että mikä niistä mahtaa olla se oikea? Onko se edes tuo modem driver? Kiitoksia avusta
Foxconn modem driver...? Tuo se käsittääkseni on Foxconn on puhelinmodeemi !!!! (tuskin käytät näin antiikkista systeemiä) Atheros ja broadcom niin pitäisi toimia...
No sitten varmaan nuo kaksi jälkimmäistä Kiitos tosi paljon, tämän kanssa on taisteltu jo useampi viikko! (tyhmä kun olen)
No sitten varmaan nuo kaksi jälkimmäistä Kiitos tosi paljon, tämän kanssa on taisteltu jo useampi viikko! (tyhmä kun olen)[/quote] Saattaa tarvita piirisarjan nvidia ajuritkin ja mahdollisesti muitakin ,että kaikki toimii(en tiedä mitä ajureita tulee xp.n mukana)....laitehallinnasta näkee mitä puuttuu