Eli koneessani on 4 gigaa ram muistia ja vista tunnistaa vain 3 gigaa.. olen lueskellut että tämä 32 bittinen vista versio takkuilee yli 2 gigan ram muisti määrissä. Onkohan olemassa mitään keinoa millä homma alkaisi pelittää? Vai pitääkö vaihtaa 64 bittiseen versioon? Tai xp...
mikä versio vistasta sulla on? jos nyt oon oikein ymmärtänyt, niin ultimatella pitäs pelittää 4 gigaa.
WTF!??!?! Eiks toimi yli 2gigaa Vista Premiumis? Ei helvetti, äkkiä vaihtaan jotain osii omalt listalt...
no tuolta lukekaa.. http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t476881 64-bittinen versio tukee huomattavasti 32-bittistä versiota suurempia muistimääriä. 32-bittisellä Windows Vistalla jo yli 2 Gt:n muistimäärät tuottavat ongelmia, johtuen Windowsin muistinkäsittelyssä olevista ongelmista, joiden vuoksi 32-bittinen systeemi pysty osoittamaan 4 gigatavua muistia, vaikka teoriassa 32 bittiä riittääkin juuri 4 gigatavun osoittamiseen. Suurin yhtenäinen muistialue, jonka 32-bittinen Vista pystyy ohjelmille tarjoamaan, on 2 gigatavua. Vista tukee virallisesti muistia 4 gigatavuun saakka, ja 2 gigan ylimenevä osa voidaan ottaa osoitelaajennusten avulla käyttöön, mutta tämä on hidasta. Noin siellä lukee ja mulla se nyt tunnistaa 3 gigaa neljästä gigasta.
32-bittiset winukat "osaa" käyttää max n. 3,5 gigaa muistia emosta ja muisteista riippuen. Parhaimpiin tuloksiin olen päässyt 2x 1gigan + 2x 512mb seteillä.
Juu, tässä joku päivä varmaan vaihdan tuohon 64 bittiseen versioon vistasta kerron sitten onko sen kanssa ongelmia kun ei tällä 32 bittisellä kait sitten neljä gigaa toimi..