Elikkäs omistan windows vistan ja olen jo muutamaan otteeseen törmännyt onglemaan käyttäjäoikeuksien kanssa. Otetaan esimerkiks ohjelma "mIRC", ohjelma toimi ongelmitta muutaman viikon, mutta yhtäkkiä minulla ei enää ollutkaan käyttöoikeuksia suorittaa sovellusta mIRC.exe (tämän jälkeen poistin ohjelman ja koitin asentaa uusimman version uudelleen mutta vista ei suostu asentamaan ohjelmaa enää, vaan pakottaa asentamaan ohjelman c:\...\..\mIRC.unninstall.exe. Koitin myös vanhempia versioita ja sama tapahtui uudelleen. ). Sama on tapahtunut myös parin muun .exe ohjelmien kanssa(kaikki ovat toimineet ennestään, tosin uudelleen asennuksessa ei ole ollu unnistall polkua, ei vai ole riittänyt oikeudet ohjelmien käyttöön). Sama on myös tapahtunut muutamien tiedostojen(.bin .avi .jpge) poiston/siirron kanssa, jälleen kerran yhtäkkiä oikeuteni ovat kadonneet kyseisien ohjelmien osalta, joka estää tiedostojen poiston/siirron/kopioinnin etc... Olen myös koittanu erikseen säätään kansioiden/ohjelmien Ominaisuudet/Suojaus välilehdeltä täydet oikeudet itselleni. Olen järjestelmän valvoja, olen koittanut myös poistaa "vieras"-tilin käytöstä, mikään vistan palomuuri,antivir softista ei ole päällä, palomuurin kanssa ja ilman, uusimmat päivitykset on koneella, virustorjunta/adaware ohjelmat eivät ole löytäneet mitään koneelta. Läppäri jossa windows ja perus ohjelmisto asentui ensikäynnistämisellä mutta asennus valikoissa säädin "maksimi" oikeudet itselleni. Joten olen alkanut kypsyä aika tehokkaasti näihin herjauksiin, sekä windows vistaan mutta haluaisin tätä käyttää koska lisenssin olen maksanut. Joten jos jollakin kokemusta/tietoa ongelmasta, apu kelpaisi.
Ota käytönvalvonta pois käytöstä - ohjauspaneeli/käyttäjätilit ja perhekäytön suojausasetukset/käyttäjätilit/ota käyttäjätilien valvonta käyttöön tai poista se käytöstä. Sen jälkeen vista lopettaa herjaamisen asennellessa ohjelmia. Periaattessahan toi on ihan hyvä olla päällä mutta tosiaan estää/haittaa välillä ohjelmien asentamista.
UAC ei ole estänyt kyllä täällä asentamasta ohjelmia tai tekemästä koneella mitään muutakaan. Veikkaan ihan layer 8 virhettä.
Ja layer 8 ongelmaan, en oikein osaisi yhdistää tähän sillä virhe ilmoituksia ei pamahtele ruutuun eikä kone millään tavalla hidastu/mikään ohjelma ei jumiudu.
Itsellä esiintynyt aivan samaa ongelmaa toistamiseen. Eräs kerta se mirc sitten vain käynnistyi, reilun kuukauden jälkeen. Mutta nyt se napsahti taas kerran, ja olisi ilo tietää kuinka saisi toimintaan taas. Kiitos vastauksista jo etukäteen! Sosiaalinen elämä kärsii..