Heips. Eli tällainen ongelma, joka minulla on ollut myös beta2 ja rc1 versioissa sekä nyt myös tässä RTM versiossa: Asensin Vista Home Premium RTM (build 6000) 32bit version ja siihen sitten ATI:n tuoreimmat Vista -näytönohjainajurit (ja kyllä, otin oikeat ajurit). Näytönohjaimena toimii Connect 3D radeon 9600 PRO. Lyhykäisyydessään ongelma on siinä että ajurit (ilmeisesti siis ne) eivät toimi. Mitä tahansa peliä joka on todettu Vistalla toimivaksi ja esim 3D Mark 05:ttä ajaessa kone jumittuu välittömästi kun toiminnan pitäisi alkaa. Samoin käy joskus esim Aeron Flip 3D:tä käyttettäessä (tai mikä nyt nimeltään onkaan). Resettinappi ainoastaan auttaa. Joskus käyttis jumittuu hetkeksi ja tulee ilmoitus, että "ohjain lakkasi vastaamasta, saatiin palautettua onnistuneesti" tjsp. Muuten toimii loistavasti. Kellään muulla ATIn kortin omistajalla tällaista ongelmaa ja olisiko siihen mitään ratkaisua? Vai olisiko kortti kenties viallinen? Koneen kokoonpanoa muuten: Asus A7V600-X, Sempron 2800+, 2gb ddr 400mhz, radeon 9600PRO, Vistan osion koko 60gb
Toimiiko tuo 3D flip jos poistat nuo ajurit? Kokeile vaihtaa käyttöliittymä Classiciksi, vaikuttaako peleihin? e. Oliko sama vika edellisissä versioissa?
Jeps, toimii ilman ajureita hyvin 3D Flip (kokeilin ennen ajurien asennusta), mutta käyttöliittymän vaihtaminen Classiciksi ei vaikuttanut peleihin. Ja juu, tämä ongelma on ollut myös aikaisemmissa versioissa (Beta2 ja RC1).
Hmm voisinkin kokeilla heittää XP:n ajurit. Peleinä nyt battlefield 2142 ja GTA San Andreas (nämä ainakin olivat tuolla yhteensopivuuslistassa). Lisäksi tuota 3D Mark 05:sta.
Battlefield 2142 pitäisi kyllä toimia. Itse olen BF:ää pelannut Vistalla, mutta itselläni on nVidian kortti.
Jeps ei pysty XP:n ajureita asentamaan. Se kertoo ihan suoraan, että ajurit ovat vanhalle Windows versiolle eikä Vista tue niitä. Tjaa-a mitähän tässä keksisi. Onneksi tuossa keväällä saan varmaan uudemman koneen, mutta mukava siihenkin asti olisi pelailla.
Vista kaatui kun Tv:n kautta katsoin windowsmediaplayerilla elokuvaa ja liukusäätimen siirsin ohjelman alkuun. radeon 9600.