Olen tässä tänään menossa ostamaan itselleni tuota messiasta ja nyt haluan teidän kääntävän päättäväisen pääni Vistan suhteen. Onko minun järkeä ostaa Windows Vistaa vielä, vai kannattaako se jättää hyllylle vielä muhimaan ja jos kannattaa niin kertokaa miksi. Minua itseäni suunnattomsati viehättä Vistan uusi teknologia ja uudet kommervenkit ja tietysti sen toiminnallisuus, eli en haluaisi niin hirveästi säätää tuon kanssa ja jos hankin kyseisen tuotteen ostan Ultimate version. Haluaisin myös tietää miksi kannattaa hankkia Vista, ettei tule pelkästään negatiivista palautetta. Vanhemmat gurut ja varmasti linuxi kaiffarit haukkuvat tämän pystyyn, mutta heidän mielipidettään en halua kuulla, koska sen arvaa. Nyt anna teille kokeneille guruille puheen vuoron, joten olkaa hyvät.
Jos tästä keskustelusta saisit hiukan virikkeitä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/445903
Sen vinkin annan että jos olet päivittämässa konetta, niin kannattaa ostaa ultimate kosta se on paljon halempi OEMnä kun retailina
Itse en ensimmäisenä menisi suosittelemaan kyllä mitään versioita ultimatesta, koska lähes kaikki mitä siinä on extraa on täysin turhaa. home premium versiosta löytyy kaikki tarpeellinen.
Windows vista on aivan luokattoman huono. Monimutkaiset käyttöliittymät, ei mitenkään käyttäjäystävällinen vaan kommennot menevät tuhatta eri kautta samoin kuin tiedosto polut. Itse tällä hetkellä todellisessa ajurihelvetissä kun mikään ei toimi minkään kanssa. Jätä muhimaan.
??? Ei kyllä poikkea millään tavalla XP:stä. Eh.. mitkä komennot ja mitä kautta? Tiedostopolut menevät juuri sitä kautta, minne tiedostot tallennat. Ajuriongelmat johtuvat laitevalmistajista, ei Vistasta. Mitä versiota käyttelet ja minkä laitteen ajurit kusee? Itselläni ei parin kuukauden takaisten nVidian näytönohjainajuriongelmien jälkeen ole ollut mitään häikkää. -Pari vinkkiä: *Asenna 32bit versio, 64bittesessä monella ongelmia juuri laiteajureiden kanssa. *Kun olet asentanut Vistan, poista UAC käytöstä heti (User Account Control), helpottaa käyttämistä kummasti, kun jokaista toimintoa ei tarvitse Windowsille vahvistaa. Itselläni käytössä Vista Business x86, eikä siis mitään ongelmia enään nykypäivänä. Suosittelen lämpimästi, XP:hen ei ole meikäläisellä enää ikinä paluuta
http://markusjansson.blogspot.com/2006/12/windows-vistasta-hydyt-ja-haitat.html Olen samoilla linjoilla...
Ei milläään pahalla, mutta taitaa kaveri olla unix intoilijoita jotka harrastavat pimeässä huoneessa manausriittejä microsoftia vastaan.=) Tuo turhan manaaminen alkaa ärsyttämään ihmisissä jotka ovat 30min testannut vistaa, ja lukenut kaikki hölynpöly "faktat" vistasta. Kokeilkaa itse hyvät ihmiset ja päättäkää sitten onko tuo niin "pahan alku ja juuri". Ystäväni joka on täysin linux uskollinen ja oli sitä mieltä kirjoitusten perusteella että tuo vista on ihan sieltä ja syvältä asensi vistan kuitenkin testi mielessä. Hänkin sanoi että paljon löytyy tuollaisia paskan jauhajia jotka haukkuvat käyttistä ainoastaan sen takia että se on microsoftin. On totta ettei tuo drm hömpötys vistassa ole mikään paras mahdollinen juttu, mutta eipä minulla sen kanssa mitään ongelmiakaan ole tullut. Käyttäjätileistä on turha ruveta paasaamaan. Sehän parantaa vaan pertti peruskäyttäjän turvallisuutta. (Tulipa taas vuodatus)
Viittaukseni M.J:n kirjoitukseen koski lähinnä topicin avaajan tätä kysymystä: Totta kai jos vaakakupissa painaa esim. uutuuden viehätys ja kokeilun halu niin mikäpä ettei kannata hankkia. Kuten M.J kirjoituksessaan viittaa kohdassa niin tämän saman voin allekirjoittaa. Myös Vista on pyörinyt jo pitempään koneellani eli vertailupohjaa on. Jos hankkii ko. käyttiksen olipa versio mikä hyvänsä niin multiboottina voi kokeilla eli asentaa XP:n rinnalle. Näin tuntumaa voi saada parhaiten jos ei toista konetta.
Meillä on kuukauden päivät ollut molemmissa koneissa Vista Ultimate / XP rinnakkain, ja mitään muuta ongelmaa ei ollut kuin piti erikseen pöytäkoneen äänikortin ajurit asentaa Ja läppäriin näyttiksen ajurit + webbikameran ajurit. Kaikki toimii kuin pitääkin. XP:tä käytän ainoastaan BF 2142:sta pelatessa(siksi kun en jaksa uudelleen näppäin asetuksia tehdä Vista puolelle), mutta silläkin puolella on BF:ää tullut kokeiltua. Ei kukaan oikein voi sanoa kannattaako sinun sitä ostaa.. Tietty jos sulla on tietokoneessa tv-kortti ja xp:ssä ei ole media centeriä, niin silloin siinä on yksi hyvä syy hankkia vista et saat media centerin ja näin ollen voit tallentaa TODELLA helposti ohjelmia tietokoneellakin.Sillä itse en ainakaan pitänyt xp:ssä tv-ohjelmien tallentamisesta, koska tv-softat oli "alkeellisen" näköisiä.. Mut media center on kaunista katsottavaa, ja niin helppo käyttää että 5-vuotias lapsikin osaa sillä ohjelmansa tallentaa..
Tulipas joltakin kovaa kritiikkiä Vistasta. Voit hommata Vistan turvallisin mielin. Itse olen käyttänyt Vistaa jo onnellisesti reilu puolivuotta ja ei ole ollut mitään ongelmia. virallisen julkaisun myötä oikeastaan ongelmat joita oli katosivat. Ainut ajuri ongelma on ollu TV-kortti, joka oli MSI-MegaSky 580 jonka tukeminen oli lopetettu, joten siihen ei saanut virallisia Vista ajureita. Palautin sen ja sain rahat takaisin. Vanhoissa koneissa voi tulla ajuri ongelmia mutta uusissa tulee harvemmin. Ajureita ilmestyy jatkuvalla syötöllä Vistaan joten luultavasti kohta on harvassa laitteet joihin ei ajureita löydy. Ainoat ongelmat tulevat vanhojen koneiden kanssa, mutta niihin ei kannata välttämättä muutenkaan asentaa Vistaa. Tarkoitan vanhalla koneella noin 3-5 vuotta vanhaa konetta eli alle 2000mhz konetta jossa muistia vaikka 512MB jne.