Windows Xp: äänet eivät toimi

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jp81, Jan 21, 2005.

  1. jp81

    jp81 Member

    Joined:
    Nov 23, 2004
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikä ääni ongelma alkoi siitä kun vaihdoin Creative geoforce ti 4200 Ati CluRadeon 9600 Prohon eli äänet toimivat ennen vaihtoa moiteettomasti. Itse olen tarkistanut että kaikki tarvittavat piuhat ovat kiinni, olen tarkistanut että windows tunnistaa laiteen, että äänet eivät ole vaimennettuja, mutta kun pistän kuulokkeet tai ikivanhat kajarini Digital out put koloon niin äänet kuuluvat mutta hirveän kohinan kerra , mutta muissa ääni ei edes pihadda kun olen testannut creativen omalla diagnosticnilla.

    Äänikorttina minulla on Creative Soundblaster Audigy 2 olen päivittänyt kaikken mahdollisen mitä tähän asti on ilmestynyt. mikähänmahtaa olla ongelma?
     
  2. m4k3

    m4k3 Regular member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    onks sul joku laite mahdollisesti sii vieressä joka vois häiritä niitä?
     
  3. zack2k

    zack2k Regular member

    Joined:
    Apr 7, 2003
    Messages:
    306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Todennäköisesti se äänikortti on tuossa näytönohjaimen asennuksessa "irronnut". Eli irrota ja kiinnitä äänikortti uudelleen (paina pohjaan asti), niin pitäisi toimia..
     
    Last edited: Jan 21, 2005
  4. jp81

    jp81 Member

    Joined:
    Nov 23, 2004
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Laitoin sen uudellen paikoilleen ja silti eivät äänet kuulu muuten kuin mainitsemassa kolossa
     
  5. fkock

    fkock Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2004
    Messages:
    1,186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Katso Laitehallinnasta että löytyykö äänikortin kohdalta keltaisia huutomerkkejä.. :)
     
  6. kujaki

    kujaki Regular member

    Joined:
    May 13, 2002
    Messages:
    428
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vanhojen ajureiden täydellinen poisto ja uudelleen asennus voi auttaa.
    Täydellinen poistaminen edellyttää pikku lisäohjelman ajamsita joka ainakin audigy 1:llä oli nimeltaan:CTZAPXX.EXE
    Voi olla samankin niminen ja löytyy "etsi" komennolla alkuperäiseltä ajurilevyltä.
     

Share This Page