Windows XP Aktivointi.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Petteri12, Jan 24, 2011.

1. Petteri12

Petteri12 Member

Trophy Points:
    11
    Terve! oon tässä yrittäny aktivoida windows xp home edition 2002:ta. Mutta ei hyväksy tuota Product keytä, ja kun koitan puhelimen kautta, microsoft sanoo että omistan laittoman version, vaikka ihan laillinen on. Elikkäs, mistäs sais/mitä teen tän Product keyn kaa?

Last edited: Jan 24, 2011
  2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Mistä tarkemmin sanoen on kyse? Oletko asentanut XP:n uudelleen samaan koneeseen, jossa se oli ennenkin, vai asensitko sen toiseen koneeseen? Tai koneeseen, jonka osia olet vaihtanut? Millaisesta XP:n versiosta on kyse, eli onko normaali myyntiversio (retail), vai jonkun kokoonpanon mukana tullut esiasennettu (OEM-)versio, vai tietokoneen tai sen osan mukana aikanaan ostettu OEM-versio?

3. Petteri12

Petteri12 Member

Trophy Points:
    11
    oon asentanu uudestaan xp:n samaan koneeseen, ja on OEM versio, kun on ostettu kone niin on tullut tämä xp mukana (mielestäni).

4. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Käytitkö alkuperäisen OEM-version palautusosiota tai -levykkeitä? Ilmeisesti et, koska törmäsit tuollaiseen ongelmaan. Yksi syy voisi olla, että käytit asennuksessa retail-version levyä, joka ei toimi OEM-avaimella. Jos käytit muuta kuin oman koneesi palautuslevyjä, ja kyseessä on aito Windows ja oikea product key, ongelma _saattaa_ ratketa tuolla tavalla: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/help/genuine/product-key
    Omia kokemuksia tuosta ei ole, joten harkitse itse, mitä teet.

Share This Page