Tilanne on tämä; Kone ei enää suostunut käynnistymään, joten päätin asentaa XP:n uudestaan.Vaan eipä onnistu, asennus cd käynnistyy ja tulee normi sininen tausta ja "windowsin asennus" lataa tiedostoja kunnes; veikkaisin että kone boottaa(ei tosin käy siinä kuvassa jossa koneen perusfaktoja ym kerrotaan,mikälie nimeltään) tai sitten vaan siirtyy eteenpäin tilanteeseen jossa mustalla taustalla vilkkuu valkoinen _ vasemmassa yläkulmassa.Tähän sitten kaikki jumahtaa eikä pääse eteenpäin mihinkään. Olen kokeillut myös läppärin(toinen kone siis) mukana tullutta recovery CD:tä siinä jumahtaa kun "starting recovery environmet" palkit näyttää että ohjelma olisi latautunut, eli ei silläkään päässyt pidemmälle. Lisäksi vielä vanhan läppärin mukana tullut asennus cd, jossa taas pääsi samaan tilanteeseen kuin ensimmäisellä asennus cd:llä eli alaviiva helvettiin. En todellakaan tiedä missä vika on, joten auttakaa! kysykää lisää tarvittavia tietoja, en mitään oleellista osaa sanoa. Kovalevy on juuri hetki sitten ostettu 250giganen Maxtor ja se on jaettu kahteen osaan, windows toisella ja tärkeät asiat toisella. kiitoksia jo etukäteen. mikko
ei ole ylikellotettu, en sitä varmaan osaisi edes tehdä. kone on koottu itse pari vuotta sitten kaverin avustuksella,toimi hyvin ja vuoden verran oli käyttämättömänä kunnes valjastin sen multimedia käyttöön. toimi nykyisellä kokoonpanolla sen 3kk. niin ja windows on home edition OEM.
muistia on 2kpl 512mb. kokeilin ottaa vuoronperään toisen irti ja asentaa windowsin, päätyen taas siihen alaviiva helvettiin. nyt olis hyvät neuvot tarpeen, kohta lentää kone pitkälle...
onko sulla olemassa windowsi Me:n levyä? jos on nii käynnistä levyltä cd asema tuen kans ja mee sinne windowsin levyn sisään ja sieltä winme kansioon ja sinne format_asemajonka formatoit ja:
Osia vaan vaihtelemaan yksitellen. Onko vanha kovo tallessa. Aloittaisin itse siitä kun muistit on jo tutkittu.
Xp on todella vikaherkkä asennusvaiheessa, eli jos yksikin laitteista on rikki, niin asennus tökkää varmasti. Kannattaa kokeilla menemällä bios asetuksiin ja poistaa kaikki integroidut laitteet käytöstä, ja jos asennus onnistuu niin sen jälkeen palautella poistetut laitteet yksitellen takaisin. Näin löydät viallisen osan.