Olen yrittänyt asentaa Windows XP boot-CD tyhjälle kiintolevylle. Kiintolevyjen pitäisi olla kunnossa ja RAM- muistikampa vaihdettiin juuri koska se oli rikki. Ongelma syntyy siinä vaiheessa kun olen päässyt alustamaan kiintolevyä ja olen siirtymässä asennuksen toiseen vaiheeseen. Eteeni tulee virheruutu, joka antaa ongelman UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME ja ehdottaa sitten tarkistamaan kiintolevyn liitännät jne. Tarkastin liitännät, katsoin että BIOS löytyy kiintolevyt. Mikä kuitenkin on ihmeellistä on se että kun pääsen valitsemaan mihin kiintolevyyn asennan windowsin niin se näyttää että molempien kiintolevyjen kohdalla lukee [Tuntematon]ja perässä kiintolevyn kapasiteetti . Poistin osion ja loin uuden ja koitin alustaa sen jälkeen uudestaan kiintolevyä, taas sama ongelma. Yhden kerran asennuksen aikana kuitenkin kone oli tunnistanut D asemassa olevan kiintolevyni ja näytti sen tiedot oikein, tällä kertaa kun koitin alustaa sitä niin se ilmoitti että ei pysty alustamaan ja että kiintolevy saattaa olla rikki. Kuitenkin kone oli juuri huollossa ja siellä todettiin että RAM-kampa oli hajonnut ja se vaihdettiin uuteen, kiintolevyt tarkistettiin ja niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa. Kokeilin myös kahta muuta windows XP asennus CD, mutta se ei auttanut asiaan. Missä voisi olla ongelma?
Oliskohan tästä ja ohjeista jotakin apua ongelmaan: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;297185
Näyttää hyvältä tuon linkin ehdotukset, sain kuitenkin aikaseksi jo jonkinlaisen paikkailun. Irrotin kiintolevyn ja pistin sen toiseen koneeseen ja asensin windowsin sillä. Kaikki sujui hyvin, sen jälkeen pistin kiintolevyn takaisin ja windows käynnistyi. Nyt kuitenkin alkuperäinen ongelma toistuu ainakin osittain eli windows ei meinaa aueta vaan pukkaa ruutuun vikasietotila ja edellinen kokoonpano mahdollisuudet ja normaalin windowsin käynnistäminen joko boottaa koneen tai menee windowsiin jonku 3 bootin jälkeen ^^ . Pitänee kokeilla linkin tapaa heti kun saa kiireet alta pois.