Windows XP crop.ed. Formatointi ongelmia:

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tikru82, May 9, 2007.

1. tikru82

tikru82 Member

Trophy Points:
    11
    Moi, ekaa kertaa joudun oikein foorumiin turvautumaan ja päätin tietenkin valita afterdawnin koska olen joitakin vastauksia täältä lukenut erinäisiin tietokone ongelmiin.

Eli nyt o homma seuraavanlainen. Kaverille kävin laittaa aikoinaan ku se koneen osti niin Windows xp:n + sp2 ja muut oheissälät. Tein c:\ asemalle 10 gigaa windowsia varten ja loput d:\ asemalle pelejä leffoja ja musaa varten. Nyt sen sankari pikkuveli on sit salaa istunu koneella ja vaikka windows varoitti että c:\ asema on menossa liian tukkoon niin hän on sinne jotain romua imuttanut ja nyt ei sitten enää koko käyttis mene känytiin vaikka olen kokeillut KAIKKI safe modet, ja last good known configuration etz. Olen myöskin kokeillut boottaa wind cd:ltä jotta pääsisin formatoimaan c:\ aseman ja laittamaan windowsin uudestaan mutta jotenkin kone on niin tukossa että se ei jaksa käynnistää sitäkään, tai siit musta ruutu odottaa jossain vaiheessa. Olen melko varma että c:\ asema on yksinkertaisesti niin täys että ei vaan riitä potku mihinkään installointiin tai käynnistykseen nyt.

Kysymykseni kuuluukin nyt, onko jotenkin mahdollista tehdä BOOT-CD:tä että pääsisin johonkin promptiin vain kirjoittmaan legendaarisen format c:\ (diskettiasemaa koneessa ei ole). Tiedän että yksi vaihtoehto on ottaa kovalevy irti ja tyhjentää se jossain muualla mutta kovan välimatkan takia ja koska näemme suht harvoin näin en haluaisi tehdä. Jos tällaista boot-cd:tä on mistä sen saa tai miten voin sen tehdä?

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.

2. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Trophy Points:
    26
    Windows xpn omalta rompulta voi forkata ennen asennusta C:
    Toinen tapa on omat boot-levyt ja live-linuxsit

3. tikru82

tikru82 Member

Trophy Points:
    11
    Joo tiedän, mutta kuten sanoin kun levy lähtee käynnistymään eli otan boot from cd niin blackscreen tulee jossain vaiheessa, en pääse edes aloittamaan formausta / asennusta. Jotenkin aika pahasti tiltissä, voihan se olla et kovo on mennyt paskaks. Siihen tulee kummiski XP logo ja sit menee mustaks.

4. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Voit ladata valmiin boot cd:n ja polttaa sen levylle täältä: http://www.ultimatebootcd.com/
    Levyllä useita diagnisointi ja levytyökaluja ynm. hyöty sälää.

5. prik

prik Regular member

Trophy Points:
    26
    Voit koittaa, käynnistyykö kone Live-CDltä käynnistettäessä.

Koneen alustamiseen DBAN. Dban tyhjentää koneen kaikki kiintolevyt ylikirjoituksella.

Share This Page