Eli yritän asentaa tuota windows xp home editionina mutta aina jossain vaiheessa asennusta näyttö pimenee ja näytössä lukee että out of frequency... Missä vika? :S Tai joskus vain kuva jähmettyy eikä tapahdu mitään Kertokaa kuinka saan sen asennettuu.
Juuhu sain sen asennettua piiiiiiiitkän yrittämisen jälkeen mutta vieläkään en tiedä missä vika oli? Kiinnostais tietää, joten voisko joku kertoa?
-toi tulee kun näyttö ei sa signaalia tai taajuus menee yli näytön kesto kyvyn, yleensä toi et ei saa signaalia. -tohon voi vaikuttaa moni asia.. kannattaa tarkistaa memtestillä muistit ja tarkistaa lämpiääkö kone liikaa (pölyinen kone/prossun siili/puhallin) jne..
Se tekee samaa hommaa nyt kun oon saanu windowsin käyttöön... eli kuva katoo milloin sattuu... joskus se vain käynnistyy uudelleen, tai sammuu itsestään. muistit toimii. ja samoin jäähdytys...
Joku outo merkki se oli... en nyt muista mutta kuitenkin, eikö 420W riitä helposti tolle. Ehdotelkaa nyt missä se vika voisi olla, kun prossun lämmöt ei nouse liian kuumaksi, oon koittanu laskee muistien nopeudet samalle tasolle kun prossun eli 133. ei auttanu. voiko vika olla kovalevyssä?
Itsellä joskus ollut tuollaista ongelmaa, että kone käynnistää itseään uudelleen, kuva "jäätyy" ja vikana oli näytönohjaimen asetuksissa oleva VPU recover jonka löytää näytönohjaimen asetuksista. "VPU Recover allows the ATI display driver to reset the graphics processor in the event that it stops responding to commands from the display driver. Using VPU recover the display driver will, in most cases, be able to reset the graphics processor without requiring a system restart." Otin itse VPU recoveryn pois ja toimi
Vituttaa!!! Taas..! Sain asennettua sen xp:n vihdoinkin ja asensin kaikki tarpeelliset ohjelmat ja olin tyytyväinen... sitte seuraavalla käynnistyskerralla windows päätti tarkistaa levyn enkä ehtinyt painaa enteriä ja windowsi päätti seata levyn niin että nyt kun käynnistää koneen niin ehtii tulla windowsin latausvaihe ja sen jälkeen -> out of frequencyyy... se tekee sitä nyt joka käynnistyskerralla. mistä johtuu
Noniin. Ensin vaihdoin powerin, eikä siitä ollut apua. sen jälkeen vaihdoin ton athlonin vanhaan duroniin ja laitoin kaistan 200 jolla duron toimii 266 sijasta. Ja näin pääsin ongelmastani ettei kone kaatuile.. huhhuh. luultavasti oli jotain muistin ja prosessorin yhteensopivuusongelmaa...
Mun Windows XP ei tosissaan halua asentua kuten aiemmin! Menee näin: 1. Asennus tutkii laitteiston yms... 2. Formatointi 3. Windows XP asennustiedostojen kopiointi 4. Windows XP asennus (laitteiden asennus vaihde) 5. FREEZE!!! Kone pysähtyy aivan täysin; näppis ei vastaa eikä hiiri liiku! Mikä vikana kun kaikki osat uusia?!