Windows XP:hen pikanäppäin monitorin aikasammutukselle?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Atsaloom, Jul 23, 2005.

  1. Atsaloom

    Atsaloom Regular member

    Joined:
    Jul 14, 2003
    Messages:
    262
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Otsikko määritteli kysymyksen jo aika hyvin, mutta kysymykseni tarkemmin on että jos haluaisin näytönsäästäjän välilehdeltä asetettavan monitorin aikasammutuksen (minulla on viive 2min) päälle näppäimistölle määritettävästä (vaikka Logitechin näppäimistön) lisänäppäimestä niin olisiko se mahdollista?

    Tarkoitukseni olisi, että monitoriin saisi saman tien aikasammutuksen päälle kun on vaikka katsonut elektronisesta tietosanakirjasta asian ja taas jatkaa koulutehtävän tekemistä, niin ettei se "aika-sammuisi" vasta 2 minuutin päästä, niin etten kuitenkaan koskisi monitorin pää-virtanappiin eli niin että monitori aukeaisi automaattisesti kun hiirtä liikuttaa tai näppäimistöön koskee.

    Asetetun aikasammutuksen (2 min) pienentäminen ei tule kyseeseen, koska silloin tekstin lukemin ruudulta ei olisi enää mielekästä monitorin sammuessa vähän väliä ennen aikojaan.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  3. bscd

    bscd Active member

    Joined:
    Mar 2, 2003
    Messages:
    1,947
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    1) Lataa ilmainen Poweroff 3.0 ( http://users.pandora.be/jbosman/applications.html )
    2) Heitä poweroff.exe vaikka windowsin kansioon
    3) Luo uusi pikakuvake ja kirjoita "poweroff monitor_off" (ilman "-merkkejä)
    4) Heitä tämä pikakuvake jonnekin käynnistä-valikkoon (muutoin pikanäppäin ei toimi)
    5) Aseta pikakuvakkeen ominaisuuksissa pikanäppäin tyyliin CTRL+ALT+X (tarvitsee ehkä uudelleenkäynnistyksen ennen kuin toimii)

    => Nyt aina kun painat CTRL+ALT+X niin näytön pitäisi sammua saman tien (ja käynnistyä tietty uudelleen hiiren liikautuksella tms.) Tästä luodusta pikakuvakkeesta klikkaamalla se tietty sammuu myös. Itse olen lisännyt moisen nappulan pikakäynnistys-työkaluriville.
     
    Last edited: Jul 23, 2005
  4. Atsaloom

    Atsaloom Regular member

    Joined:
    Jul 14, 2003
    Messages:
    262
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Thanks, that did the trick!

    Mun mielestä tommoset ominaisuudet pitäis olla pultattuna käyttöjärjestelmään kiinni ilman tarvetta erillisohjelmiin.
     

Share This Page