mihinkäs se on tunnuksen hävittäny... jos on cd nii sen kannessahan se lukee.. tai koneen kylessä...??
No jos kone on myyty on se XP:n epävirallinen. Ai miksi no XP:n asennus on kone kohtainen ja jos vanhassa koneessa se ohjelma on käytössä niin se teidän versio samalla asennus koodilla on sitten "piraatti". Voit tietty koitaa Microsoftilta saada uuden koodin. Tosin se ei onnistu ihan helposti.
TrueMetal: Ottaisin äkkiä nuo serialit pois. Ei oo tunnukses varmaa kauaa enää hengis... Nuo kannattaa lukea: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717 vellu-m: Ei pysty asentamaan ilman oikeaa koodia. Jos se serial key eli lisenssi kerran on koneen kyljessä, joka on myyty, on myös windows myyty tälle koneen ostajalle.
Itelläni on HP:n kone paketti ja siinä XP. Serialit on koneen kyljessä. Sitten jotain M$:n sivuilta lataillessa kysyivät serialia niin ei hyväsyny touta mun serialia. Mistähän vois johtua? Ei muutenkaan saanu tunnistettua tätä aidoksi vaikka sitä kovasti yritettiin
microsoftin sivuilta lataillessa ei kyllä tietääkseni ikinä kysellä sitä käyttöjärjestelmän serialia sen jälkeen kun xp on aktivoitu. Serialista tulee toimimaton sen jälkeen kun sillä on liian monta kertaa aktivoitu käyttöjärjestelmä, en kylläkään muista montako kertaa sillä voi aktivoinnin suorittaa, mutta yleensä senkin jälkeen jos soittaa microsoftille siihen numeroon joka aktivoidessa ilmoitetaan ja voi kertoa järkevän selityksen sille miksi joutuu aktivoinnin uudestaan tekemään, saa sieltä uuden tunnuksen aktivointia varten... itse olen sen saanut aina tarvittaessa, ja asiakaspalvelu on ollut miellyttävää joten siitä kiitos microsoft finlandille
M$:n antispywarea ladatessa ois halunnu ne tunnukset, mutta sai sen ilman niitäkin. En muista mitä siinä ois ollu eroa jos ne tunnukset ois laittanu.
Olen kyllä moderaattoreiden kanssa samaa mieltä siitä että noita seriaaleja ei tarvitse täällä levitellä, mutta sitä en sitten tiedä onko se mitenkään laitonta kun netistä esim. googlella hakemalla löytyy sivustoja joilla on sivukaupalla noita serial-koodeja, ja toisaalta kaikkien nähtävillähän ne on siinä kotelon kupeessakin. Todennäköisesti muutenkin se käyttöjärjestelmä jonka serial on liimattu kotelon kupeeseen on ollut oem-versio joka todellakin on laitekohtainen, eli sitä ei ainakaan laillisesti saisi asentaa toiseen erilaiseen koneeseen vaikka se olisikin poistettu siltä alkuperäiseltä koneelta