onko mahdollista asentaa xp miltä tahansa asennus cd:ltä jos käyttää koneen kotelon kyljessä olevaa product keytä? vai pitääkö ostaa uusi xp että saa toimimaan "laillisesti"? nykyinen ei anna ladata service packeja ollenkaan? asennettu poltetulta professionalin levyltä...
Jos sulla on koneen kyljessä hologrammitarra, voit sillä serial-koodilla asentaa käyttiksen uudestaan samanlaiselta asennus-CD:ltä, johon se tarra oikeuttaa.
Mä haluaisin alottaa alusta koko touhun eli pitäs saada kone samanlaiseen kuntoon kuin se oli ostetaessa, joten mitä minun pitäisi tehdä??? koneen ensimmäisen käyttökerran aikana piti tehdä kuusi hp uudelleen asennus levykettä mutta kun laitoin yhden sisään mitään ei tapahtunut ja levy oli täynnä kansioita ja tiedostoita...Olisiko kellään mitään neuvoja??
"mitään ei tapahtunut ja levy oli täynnä kansioita ja tiedostoita..." ettei vain olisi tarkoitus buutata kone joltakin niistä cd:levyistä. Yleensä ekaksi tehdystä. Eli jos kone ei käynnisty rompulta, biosin asetuksista buuttijärjestys toiseksi.
eli kun tarrassa on home editionin product key niin mulla pitää olla home editionin asennuslevy... pitääkö sen olla aito levy?
ei tarvi olla aito, kunhan se on sama versio kun tarrassasi. Eli jos sulla on Home Edition lisenssi voit käyttää mitä tahansa Home Edition levykettä. Lisenssi eli se CD-avain koodi on se ratkaiseva. Jos kyseessä on OEM-valmistajan recovery-levyt niin niitä on valmistajasta riippuen monia erilaisia ja ne on ihan luku sinänsä
mutta jos sulla on esim. piraatti xp pro tai piraatti open license niin ei tule onnistumaan jos lisenssisi(tarra) oikeuttaa Home Editioniin
Mulla on aito se product key... eli jos mä saan jostai home edition asennus levyn niin saan sen toimii normaalisti...?
Tee sillä lailla, että kun koneesi käynnistyy, niin siinä voi valita jonkinlaisen buuttijärjestyksen (Boot *jotain*, Käynnistys *jotain*), ja sitten valitset sieltä käynnistyksen CD/DVD-levyltä, ja sitten laitat sen ensimmäisen CD:n / DVD:n sisään, ja painat Enteriä.
kuten sanoin niin se mistä maksat microsoftille on se cd-avain, itse sillä levyllä ei ole mitään arvoa ilman sitä avainta. Eli jos avain on windows xp home editioniin niin voit lainata vaikka mummos windows xp home edition levyä kun sulla on se oma avain. Microsoft MDS (suorapalvelu) lähettää vaikka mitä levyjä vain postikulujen hinnalla jos oot levys hukannu. Levyt ei oo niille minkään arvosia vaan se linsenssiavain on se josta asiakas maksaa