Asensin compaq Presario 2100 kannettavaan Xp Homen normaalilta Xp homen levyltä enkä koneen palautuslevyiltä. Asennus meni ok mutta kun yritän aktivointia niin Product key ei kelpaakkaan?? Product key on liimattu koneeseen ja siitä sen avaimen nappasin. Mutta onko tässä joku versio ero sitten kun ei kelpaa?? Mitenkäs nyt asennus onnistuu kun palautuslevyt eivät ole käsillä???
Myös ajurit on hukassa, eikä compaqin sivuilta apuja löydy paljoa.. Minnehän lie piilotettu ajurit? Taidan huomenna soittaa mikkisoftan asiakastukeen kun tuo aktivointi ei pelaa..
Voin vakuuttaa, että soittaminen Microsoftin tuotetukeen ei tuo ratkaisua ongelmaasi. Ainoa keino, jolla vältyt uuden XP:n ostamiselta on hankkia alkuperäiset palautuslevykkeet. Tai miksi et saman tien siirry Vistaan. Vista pyörii omassa koneessani ilman ongelmia. Koneessa on 1GB muistia ja se riittää vallan hyvin.
Tässä vielä Hp:n suomenkielinen sivu: http://welcome.hp.com/country/fi/fi/support.html?pageDisplay=drivers
Jotain syitä voi löytää näistä http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36570 http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.txt
Tuo on ilmeisesti pakettimikroissa yleistä, että windows on asennettu eri koodilla kuin mikä koneen kylkeen on liimattu. Itsellä oli meinaan sama tilanne Osbornen pakettimikron kanssa. Jouduin itsekin asentamaan windowsin uusiksi ja käytin recoveryCD:n sijaan normaalia windowsin asennuslevyä. En edes kokeillut tuota koneen kyljessä olevaa koodia, vaan otin sitä ennen product key viewerillä talteen sen koodin, millä se wintoosa oli alunperinkin asennettu. Kysy ensin myyjäliikkeestä ja jos ei auta, niin sitten vaikka HP:n tuotetuesta.
Soittelinpa sinne tukeen ja parin yrityksen jälkeen aktivointi onnistui.. Siellä tuessa vastasi automaatti joka luetteli numeroita todella nopeasti.. ei meinannut perässä pysyä.. Ja sitten alkoi kyselyt mistä olet ostanut yms.. Todella äryttävä systeemi!! en muuta voi sanoa..
No nii, tulipa taas puhuttua läpiä päähäni. Olen pahoillani ja pyydän kaikilta asianomistajilta anteeksi. Oma kokemmukseni kun oli se, että soitin vastaavassa asiassa tuotetukeen ja eivät osanneet auttaa. Myöskään teninen tuki ei auttanut, vaan pyysivät soittamaan HP: tuotetukeen. Tässä vaiheessa petti sitten pokka ja asensin Vistan. Ja itse olen siihen ollut tyytyväinen.