windows xp järjestelmävalvojan tilin poisto

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by niina skannaus, Feb 12, 2015.

  1. niina skannaus

    niina skannaus Newbie

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hei! Mulla on sellanen ongelma, että en muista mun läppärin (acer) järjestelmävalvojan salasanaa se pitäis muuttaa. Samalla se pitäisi putsata kokonaan niin ettei siitä kuitenkaan lähe käyttöjärjestelmä (windows xp ) ei meinaa ole mitään asennus levyjä yms. . Oon antamassa sitä kaverille, joka 3 kanssa osaa tehdä mitään vastaavanlaisia asennuksia ja olisi kiva, et se sais sitten itse asentaa siihen mitä haluaa niin ettei siinä ole mitään mun juttuja.. joten siis voisko joku kertoa mahdollisimman yksinkertaiset ohjeet mitä tehdä? Se on aika vanha kone, joten ei oo mitään tallella.. :(
     
    Last edited: Feb 12, 2015
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
  3. pequ

    pequ Member

    Joined:
    Mar 9, 2013
    Messages:
    79
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    18
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Oletuksena käyttäjällä on samat oikeudet kuin sillä järjestelmän valvojalla. Jos muutettu ei voi mitään. Vuosien mittaa tiedostoja kyllä helposti tallentuu sinne sun tänne pitkin levyä. Uuden käyttäjätunnuksen luominen ja vanhojen poisto poistaa suurimman osan henkilökohtaisista tiedoista. Suurin ongelma lienee selaimen tallentamat salasanat. Tiedostojen poiston jälkeen levyneheytys järjetelee levyn uusiksi. Sen jälkeen vanhojen tiedostojen palautus käy hankalaksi/mahdottomaksi. XP:n voi korvata vaikka Xubuntulla. XP alkaa olla jo vanha...ja Xubuntu on ihan kiva läppärissä. Myös Lubuntua voi kokeilla.
     
  5. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    Pikkasen tarkkuutta lukemiseen. Datanen ekana vastaajana neuvoo vetämään DBANilla koneen sileeks kun on kerrottu ettei siitä kuitenkaan lähe käyttöjärjestelmä.

    Järjestelmänvalvoja niminen tili jolla on järjestelmänvalvoja oikeudet luodaan xp:n toimesta asennuksessa ja se ei ole sama kuin 'ketkä käyttävät konetta' kohdassa annettu nimi/nimet, joka myös saa järjestelmänvalvoja oikeudet.
    Myohemmin järjestelmänvalvoja oikeudet omaavat tilit voivat luoda tai poistaa tilejä ja muuttaa niiden oikeuksia.
    Järjestelmänvalvoja niminen tili ei näy alkuun sisäänkirjoitus ikkunassa, tili on vain puoliksi olemassa. Koneen käynnistyessä F8 näppäin ja valiten vikasietotila luo loppuun Järjestelmänvalvoja tilin ja se näkyy vikasietotilan sisäänkirjoitus ikkunassa.

    Aika monella on ongelmia Järjestelmänvalvoja nimisen tilin salasanasta, mutta usein asennuksessa sille ei ole annettu salasanaa, joten se voi olla tyhjä. et kirjoita mitään salasanaksi.

    Ihan normaalisti Ohjauspaneelin lisää/poista sovellus voit poistaa ohjelmia joita et halua antaa mukana. Tai kerrot kaverille että sieltä hän voi poistaa ne ohjelmat joita ei tarvitse. Se ei ole mitenkään vaativaa, ei asentamista ollenkaan.
    Tietenkin jos on rajoitettu tili käytössä niin ohjelmien poisto ja asennus on ehkä estetty.
     

Share This Page