Windows XP käynnistyy mutkan kautta, Please Auttakaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by satin1711, Sep 16, 2011.

  1. satin1711

    satin1711 Member

    Joined:
    Jun 17, 2008
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei

    Noin vuosi sitten koneeni virustarkistuksessa poisti joitakin windowsille tärkeitä osia ja ei enään käynnistynyt, tuttavani korjasi koneen. Kaikki oli hyvin kunnes noin puoli vuotta sitten koneeni näytön valo joka pitäisi sammua kun kone sammuu vaan vilkkuu ja ei mene muuten pois päältä enne kuin sähkö on pois. Mutta ei tämä vielä lopu tähän kun olen joutunut sammuttamaan koneen ottamalla sähköt pois ja jos minulla on siirrettävä kiintolevy kytketty koneen usb-porttiin kone ei aukene tästä tekstistä eteenpäin - Updating escd success verifying dmi pool data booting from cd disk boot failure. Mutta jos otan siirrettävän kiintolevyn irti ja käynnistän uudelleen ja menen biosiin ja en muuta mitään ja painan tallenna ja poistu niin kone käynnistyy kunnolla. Olen pistänyt bootin ensiksi hdd mutta ei muuta mitään, olen yrittänyt default nappia biossissa ei mitään vaikutusta. Minulla ei ole windowsin asennuslevyä koska ostin tämän kaverilta ja änellä ei ollut sitä enään, en saa muuten päälle safe modea ja järjestelmän palautus ei pysty suorittamaan paluuta vaikka löytää palautuspisteitä. Koneeni on Fujitsu Siemens Scaleo J AMD Sempron 30000+, Bios on Phoenix Technologies, v. 6.00 PG enkä osaa päivittää Biosta.
     
    Last edited: Sep 16, 2011
  2. repino

    repino Regular member

    Joined:
    Mar 7, 2011
    Messages:
    289
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Biosin saa nollattua, kun otat sen pienen pariston pois vähäks aikaa emolta ja kun laitat pariston takaisin ja boottaat niin määrittele bootausjärjestys Biosista (yleensä F2 bootatessa) ja sieltä boot osio ja sieltä voi kännistysjärjestyksen määritellä.. Onhan tietysti mahdollisuus, mikäli nettiin pääset niin ajaa tää 8 versio jo suoraan, voi olla tosin raskas tolle koneelle, ja itsekin käytän vielä XP:tä läppäreissä. Sen kasin predemo-version saa suoraan netistä...hym... itsellekin vähän uusi kun vasta viime yönä latasin....
    Ei näytä tosin pahalta....Näyttää ainakin aika rajulta uudistukselta, melkein kuin 3.1 olis vaihtanu 95:een.
     

Share This Page