Tuli ostettua uusi kone, johon sai myös eri käyttäjille eri profiilit. No, ongelma on se, että minun profiililla kone toimii moittettomasti mutta vaimon profiililla kone jumittaa. Missähän lienee syy? Ja sen verran täytyy sanoa, että tietämyt tietokoneista on vähäinen.
Kokeile ensin yksinkertaista korjauskeinoa: poista vaimosi kyttäjätunnus ja asenna tilalle uusi eri nimellä ja tunnuskuvalla. Samat käyttäjäoikeudet. Osaatko muuttaa tuon?
Jep, kiitos viestistä. Muutin jo siten, että poistin molemmat ja laitoin tilalle uuden yhteisen. Mutta olishan se hyvä jos ois omat. Eilen kun vielä oli, niin katsoin käyttäjäprofiilien asetuksista tietoja. Ja siellä oli jotain muistijuttuja. Ne erosivat siten, että minun profiililla oli n. 50 Mt ja vaimolla n.1.5 Mt. Mitähän nuo luvut meinaa? Arvatekin niillä on jotain tekemistä sen vaimon käyttäjäprofiilin jumittamisen kanssa? Ja voiko noita muistijuttuja muuttaa jotenkin isommiksi?
[bold]Quote:[/bold] [bold]------------------------------------------------------------------------[/bold] [bold]Jep, kiitos viestistä. Muutin jo siten, että poistin molemmat ja laitoin tilalle uuden yhteisen. Mutta olishan se hyvä jos ois omat. Eilen kun vielä oli, niin katsoin käyttäjäprofiilien asetuksista tietoja. Ja siellä oli jotain muistijuttuja. Ne erosivat siten, että minun profiililla oli n. 50 Mt ja vaimolla n.1.5 Mt. Mitähän nuo luvut meinaa? Arvatekin niillä on jotain tekemistä sen vaimon käyttäjäprofiilin jumittamisen kanssa? Ja voiko noita muistijuttuja muuttaa jotenkin isommiksi?[/bold] [bold]------------------------------------------------------------------------[/bold] Johtuu siitä että olet todennäköisesti järjestelmä valvoja.
Niin, sitä se on mutta kun vaimokin oli merkitty järjestelmänvalvojaksi. Liekö siinä sitten mitään järkeä, että molemmat on. Silloinhan sitä on vissiin sama olla vain yksi käyttäjäprofiili?
Itselläni on kaksi käyttäjää koneessa, kummatkin on merkitty järjestelmä valvojiksi, mutta silti toinen on pienempi.
Käyttäjätilien asettamisessa ei voi itse määrittää tarkempia asetuksia. Muistin määrän asettanee mm. se millaiset oikeudet tilin käyttäjällä on. Edelläolevaan on toki poikkeuksia - kuten tietotekniikassa yleensä - näitä asioita voidaan säädellä ja muutella mm. rekisteristä käsin. Kuitenkin rekisterin muuttamista yleensä pidetään riskialttiina, ellei aivan varmasti tiedä mitä tehdään ja miksi. Jos avaat kokeeksi kaksi järjestelmänvalvojan tiliä samanlaisine ehtoineen, niin kyllä niiden pitäisi toimia samalla tavalla.(Taas tietysti poikkeuksia, joissakin asioissa tulee esille ns. omistajakäyttäjä, joka on ohjelman alunperin asentanut henkilö.) Voit jättää sen yhteisen ja kokeilla kahta uutta eri tunnuksin ja kuvin varustettua. Jos nyt uudet toimivat haluamallasi tavalla, niin voit poistaa yhteisen. Toivon, että se yhteinen ei kokeilua häiritse, jos häiritsee on se ensin poistettava.