Olen ostamassa konetta, jossa on kyseinen käyttis, en tiedä asiasta kuitenkaan juuri mitään. Onko tämä tavallinen XP, lisättynä mediacenterominaisuudella, vaan joku täysin eri asia. Kone tulee kuitenkin aivan tavalliseen peli/hyötyohjelma käyttöön!
Eipä siinä eroa taida ollakuin teemassa ja sitten nuo MC-varusteet. Normikaäyttöön kannattaa omasta mielestäni ottaa perus XP.
Windows XP MCE on normaali XP PRO johon on lisätty mediacenter... eli sikäli se on jossain tapauksessa ihan kannattava hankinta, että se on ainakin joskus ollut jopa hieman edullisempi kuin tavallinen XP Professional versio ja sisältää kuitenkin aivan samat ominaisuudet kuin normaali Professional. Mediacenter ei haittaa koneen normaalikäyttöä millään lailla, se on vaan lisäominaisuutena joka käynnistetään tarvittaessa erikseen muiden ohjelmien tavoin Edit: ja jos todellakin ostat valmiin koneen jossa on tuo XP MCE, pitäisi siinä tulla mukana myöskin sen kaukosäädin, joka on todella hyvä lisä esim. musiikin kuuntelussa tai muussa mediakäytössä
Itselläni paha ongelma tuon mce ohjelman kanssa. Kun käynnistän sen ja yritän tehdä ne alkuasetukset, niin tulee viesti että radion ja videon ajurit puuttuvat tai että ne on korruptoituneet ja ohjelma ei toimi ollenkaan ja näyttö menee pimeäksi. Asensin käyttiksen tämän ongelman takia uudelleen noin 5 kertaa ja sama ongelma ilmeni joka kerta. Asennus sujui ongelmitta samoin kuin koneen päivittäminen windows updatessa. Muutoin käyttis toimii moitteetta ja mukana tulleella levyllä sai käyttiksen asennettua vieläpä suomeksi. Tietääkö kukaan mitä tehdä, mikä vikana tai mistä kysyä apua? Muutoin sain kaupasta itselleni 35 euroa windows XP.tä kalliimman XP.n
On tässä media centerissä ainakin yksi huono puoli. Tämä suomenkielinen versio ei ole kuitenkaan täysin suomenkielinen, jotkut kohdat ovat englanniksi (enkä tarkoita englannin kielisiä ohjelmia )
PRKL itselläni tuli ihan samat ongelmat MCE:n kanssa, kun viimeisimmät päivitykset ajoin. System Restore sekoitti koneen ja nyt kun asensin uudestaan niin tää paska valittaa codekeista... "Video Decoder not found or malfunctioning" Moneen otteeseen koittanut sinne ajaa ne Cyberlinkin codekit uudestaan, mutta ei auta niin ei auta. Nyt ei toimi DigiTV ei Media Center extender (X360). Uskomatonta paskaa ja tästä vielä pitää maksaa.
Juu itse asensin miljoonannen kerran nyt uudestaan ja kaikki toimii. Näyttäisi siltä että mce on vain helppo menemään jumiin.. :I Te joilla se muuten toimii myös: Oletteko saanut ohjelmaoppaan toimimaan? Jos olette niin millä postinumerolla. Itsellä ei löytänyt listoja.
Kaikki ajurit on päivitetty uusimpiin. Kokeillut myös vanhempia versioita jne. K-Liten codec pakista kun asennan ligosin MPEG2 dekooderin, niin sillä saan digi-tv:n toimiin, mutta DVD:t ei toimi media centerin puolella (toimivat ainoastaan PowerDVD6:ssa ja Media Player 10:ssä). Jos asennan päivityksen (KB925766), niin väittää MCE tämän jälkeen, että minulla ei olisi Digi-TV korttia vaikka se laitehallinnassa näkyy ihan normaalisti ja Windows ilmoittaa sen toimivan.
Itsellä tais olla update rollup 2 for mce se varsinainen melkein sadan megan iso patchi. Mitään tietoja siitä ohjelmaoppaasta?
Itse en saa ohjelmaopasta toimimaan tuollakaan suunnalla ja rollup kakkosen jälkee se naukuu tuota samaa että tv korttia ei ole tai että jotkut videokoodekit puuttuu ja asennus on korruptoitunut. Noh onneks oli järjestelmän palautuspisteet kunnossa ja voihan sitä vielä kokeilla mutta kyllä silti ärsyttää tämmöinen raakile microsoftilta
Ihan oem versio mce.stä. Olen nyt kokeillut kaikkea koodekit uusiksi tv-kortti pois ja takaisin ennen asennusta ja sen jälkeen ei vain onnistu.
Mulla on sellainen ongelma mceen kanssa kun yritän katsoa tv tai dvdtä niin ääntä ei kuulu kuva kyllä näkyy??????