Windows XP menee jumiin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by zadine, Aug 26, 2004.

  1. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä välillä kun vähiten odottaa niin Winxp menee aivan jumiin, kursori ja kaikki jymähtää näytöllä, kone ei kuitenkaan sammu. Viimeksi näin kävi kun selailin Windowsin Help & Support osiota. Missähän voisi olla vika? Lämmöt ja muut kyllä näyttävät olevat kohdallaan.

    Toinen jumiutumis ongelma on ollut Blackboxin+bbLeanin kanssa. Koneen käynnistyessä, heti fSecuren ladattua kaikki blackboxin valikot häviävät ja ruutuun jää vain mustatausta, eikä muuta voi tehdä kuin käynnistää kone uudelleen.
     
  2. gain

    gain Active member

    Joined:
    Aug 10, 2003
    Messages:
    1,005
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Oletko muistanut tarkastaa esim. Sbybotilla tai vastaavalla, ettei koneessa ole mitään tarpeettomia tiedostoja? Levyneheytyskin kannattaa tehdä, jos sitä ei ole kovinkaan usein tehnyt.
     
  3. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Levyneheytyksen olen tehnyt useampaan kertaan ja ad-awaren olen ajellut myös pari kertaa.
     
  4. Degra

    Degra Regular member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    595
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Entäs oletko tsekannut tehtävien hallinnasta esim. suorittimen käytön?

    Ja ne sovellukset?
     
  5. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Suorittimen käyttö on ainakin ihan normaali, ohjelmista sitten en tiedäkkään...
     
  6. n_r

    n_r Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    908
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla oli vähän vastaavanlainen ongelma kun kasasin porukoille koneen. Käyttis oli Win XP FI versio ja se jumitti "satunnaisesti" kun olin asentanut Norton AntiViruksen.

    Aikani sitä ihmettelin ja hoksasin, että "vikana" oli se, että olin luonnollisesti asennusvaiheessa kertonut käyttökieleksi suomen. Lisäsin muistaakseni US Englanti tms ja johan loppui jumittaminen.
     
  7. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni on Win Xp Pro Eng, pitäisi varmaan kokeilla tota, kun laitoin asennusvaiheessa kaikki ne jutut suomeksi. Mistäs ton sitten pysty vaihtamaan?
     
  8. n_r

    n_r Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    908
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Control Panel ja sieltä Regional and Language Options tms. Siellä on se Languages ensinnäkin mutta sitten on vielä se Advanced jossa löytyy tämä non-unicode language.

    Kun en ole nyt vanhempien koneen lähellä niin en muista kumpaan vai kumpaankinko käpälöin kieliksi Suomen lisäksi Englannin.

    Lisätään tähän nyt vielä, että kyllähän se itsestäkin vähän uskomattomalta tuntui, että käyttökieli vaikutti noin ohjelmien toimintaan! Mutta uskottava se oli kun sen itse näki. Itsellä on XP PRO ja olen sen ihan englannin kielisenä pitänyt joten itsellä tuota ongelmaa ei ole ollut.
     
    Last edited: Aug 30, 2004
  9. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No nyt on sitte ne vaihdettu, paitsi location kohta. Pitää nyt sitten toivoa ettei jumita...
     
  10. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No nyt ei ole ohjelmien käytön aikana jumittanut, mutta nyt jumittaa noin joka toinen kerta kun kopioi jotain tavaraa kovalevyltä toiselle. Kaikki liike ruudulla pysähtyy ja joku minuutti pitää odotella ennenkuin jotain voi tehdä. Mutta Tiedoston siirto ei einää jatku vaan jää paikalle ja ohjelmat eivät toimi kunnolla.
     
  11. zadine

    zadine Member

    Joined:
    Aug 26, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No nyt ei ole ohjelmien käytön aikana jumittanut, mutta nyt jumittaa noin joka toinen kerta kun kopioi jotain tavaraa kovalevyltä toiselle. Kaikki liike ruudulla pysähtyy ja joku minuutti pitää odotella ennenkuin jotain voi tehdä. Mutta Tiedoston siirto ei einää jatku vaan jää paikalle ja ohjelmat eivät toimi kunnolla.
    ...ainiin ja kone on juuri asennettu uudelleen.
     
  12. OZZY16

    OZZY16 Member

    Joined:
    Mar 7, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve.Ongelmani on se että Windowsini lagittaa aina vähäsen..mutta se ei ole se aito prob. vaan se,että minun windowsini sammuu aina välillä ja käynnistelee itseänsä uusiksi...Oisiko mahdollinen viirus kyseessä vai softa...? Mutta jos saatte selville,että mikä mättää niin olkaa kilttejä ja kertokaa se minulle.

    Kiitos. :)
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    OZZY16:
    adaware/spybot ajettu?
    virustarkistus tehty?
    mikään osa ei ylikuumene?
     

Share This Page