Windows XP:n asennus ongelma.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by SickOne, Mar 21, 2005.

  1. SickOne

    SickOne Member

    Joined:
    Mar 21, 2005
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tätä olen nyt koko päivän yrittänyt selvittää,mutta eipä ole onnistanut. Eli,kaikki alkoi siitä entinen käyttis(98se) alkoi temppuilemaan ja kaverini poltti minulle Win XP pro:n. Noh,sitä nyt on koko päivä yritetty saada toimimaan. Olen alustanut c-aseman, asentanut windowsin, mutta kun sen pitäisi jatkaa asentamista, tuleekin viesti "levyke ei kelpaa." Olen koittanut laittaa boottavaksi asemaksi kaikki eri vaihtoehdot,eikä yksikään ole toiminut. Sitten miellessäni kävi,että mitä jos kovalevyni onkin SATA? Koskaa eikös silloin pidä olla joku perkeleen "kolmannen osapuolen ohjain" Ei mitään tietoa mikä se on,mutta siinä asennuksen alussa piti painaa F6 jos halusi määrittää jonku kolmannen ohjaimen tai jotain. Kun nyt painoin sitä F6 niin pitää pistää joku ihme OEM-ohjainlevyke, jotta pystyy jatkamaan. Ei kyöpelinvuori tästä tule yhtään mitään! Jos joku viisampi osaisi auttaa olisin TODELLA kiitollinen.

    HUOM! En ole siis varma onko kovalevyni SATA,kunhan päättelin. Todennäköisesti se on IDE.
     
  2. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Epäilen sitä kaverin polttamaa XP romppua. Onkohan kunnossa ja miten poltettu ? Kokeile sitä kaverin alkuperäistä.
     
  3. SickOne

    SickOne Member

    Joined:
    Mar 21, 2005
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Taisi tulla vähän sekavaa tekstiä. Eli lyhyesti ongelmani on, että windows ei suostu asennuksen jälkeen boottaamaan IDE-0:sta(kovo)
     
  4. akukalle

    akukalle Regular member

    Joined:
    Mar 11, 2003
    Messages:
    479
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Onko kovalevy jumpperoitu masteriksi?
    Onko Korppuasemassa levyä?
    En jaksa uskoa että koneessasi olisi sata kovot tai sitten on aika tuoreeseen koneeseen lyöty 98....
    Tai voihan olla kaikki on mahdollista
     
  5. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Alkaa toimimaan kun haet kaupasta oman version.
     

Share This Page