Windows XP:n päivitys ei onnistu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Apara, Dec 10, 2005.

  1. Apara

    Apara Member

    Joined:
    Dec 10, 2005
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Koitin päivitää windows xp:n samalla levyllä millä se on asennettukin, mutta se heittää vaan tällasen ilmotuksen "Asennusta ei voi jatkaa, koska tietokoneessa oleva Windows-versio on uudempi kuin CD-levyllä oleva.

    Varoitus: Jos poistat tietokoneessa asennettuna olevan Windowsin uudemman version, tiedostoja ja asetuksia ei voi palauttaa."

    Mitähän pitäis tehdä?
     
  2. kiiveri

    kiiveri Active member

    Joined:
    Mar 31, 2004
    Messages:
    1,615
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    yrität päivittää cd:ltä? Minä ainakin hoidan sen netin kautta :)
    jos nyt oikein ymmärrän, niin tuon ilmoituksen mukaan olet asentamassa windowsia uusiksi ja se valittelee että päivitykset ja kaikki tiedostot häviävät, jos nyt olit päivittämässä aitoa windowsia niin pistät ohjauspaneelista automaattiset päivitykset päälle.

    Toivon mukaan ymmärsin nyt oikein kysymyksesi etten ihan omia täällä kirjoittele :)
     
  3. Apara

    Apara Member

    Joined:
    Dec 10, 2005
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No tiäkkö kun lykkää asennus-cd:n sisään niin tulee sellaset vaihtoehdot ku Päivitä windows tai asenna uudestaan eli formatoi. Oon joskus sitä päivittäny ennenki kun ei oo kuvat näkyny netissä jne. ja nyt ei onnistu. Oon sen verran tampio näitten koneitten kanssa että oli pakko kysyä. Voihan toi toisaalta johtua service pack 2:sta kun väittää että levyllä oleva windows on vanhempi..
     
  4. eduard0

    eduard0 Active member

    Joined:
    Jun 27, 2005
    Messages:
    1,396
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Etsippäs sieltä Käynnistä-valikosta semmoinen kuin Windows Update. Sieltä saat Windowsisi päivitettyä.

    BTW: Windowsin uudelleenasennus on eri asia kuin formatointi. Formatoinnissa tyhjennetään kovalevyn tiedostojärjestelmätaulukot sillä seurauksella että levy tyhjenee (tai oikeastaan näyttää tyhjältä, data kun ei katoa mihinkään ennenkuin sen päälle kirjoitetaan uudelleen).
     
    Last edited: Dec 10, 2005
  5. TeeKoo

    TeeKoo Regular member

    Joined:
    Sep 27, 2003
    Messages:
    390
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nimen omaa jos sp2:n asennettu, ja sitten kokeilet asentaa sp:töntä versiota, niin herjaa kyllä versiosta. Tee siitä rompusta slipstream, joka sisältää sp2:n. Tai sitten korjaus asennus. joka kyllä poistaa kaikki päivitykset.
     
    Last edited: Dec 10, 2005
  6. Apara

    Apara Member

    Joined:
    Dec 10, 2005
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitti neuvoista..koitetaan.Ja oon muuten sieltä windows updatesta kaikki päivitykset iasentanu mut nyt ei ollu siitä kyse. Ehkä mulla oli vaan vääriä sananvalintoja tai jotain
     
  7. kiiveri

    kiiveri Active member

    Joined:
    Mar 31, 2004
    Messages:
    1,615
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    siis jos olet windows updatesta ottanut kaikki päivitykset niin sitten sinulla on kaikki päivitykset.
     
  8. shamaar

    shamaar Member

    Joined:
    Oct 6, 2003
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  9. Apara

    Apara Member

    Joined:
    Dec 10, 2005
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin kysehän oli tosta korjausasennuksesta mut hämäännyin vähän ku siinä lukee että "päivitä" mistä se alotetaan..
     

Share This Page