Windows XP:n perusteema rikki. Apuja!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Mushcube, Jun 30, 2010.

1. Mushcube

Mushcube Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs tietokoneeni (Windows XP SP:3) perusteema eli tuo tavallinen XP ei toimi enää. Aina kun koitan vaihtaa teemaani niin näyttöön pomppaa seuraava ilmoitus: (kuva alempana)
    Mitään muutosta ei tapahdu ja teema palaa takaisin perus Windows 98 tai mikä nyt onkaan.
    Toinen valitus on kun koitan muuttaa Windows 98 teeman värejä erilaisiksi niin pomppaa seuraava virhe ilmoitus: (kuva alempana)

Kyseiset ongelmat alkoivat formatoituani käyttöjärjestelmäni vuosi tai puolitoista sitten.
    Koitin asentaa Deviantartista aijemmin käyttämääni teemaa uudellee vanhan kadottua totaalisen formatoimisen myötä (TEEMA http://tinyurl.com/2uaa3sp). Teeman asentamiseen kuului jonkun pienemmän ohjelman pyörittäminen joka muutti XP:n asetuksia niin että muualta hankittujen teemojen käyttö onnistuu. Tein kaiken niinkuin aijemminkin mutta jokin meni pieleen ja DLL tiedostot vahingoittuivat siten etten voi käyttää enää mitään teemaa? Tähän olen itse pienine tietämyksieni perusteella tullut.
    Nyt minua alko kyrsimään ja päätin pureutua ongelmaani vaikka sitte viimeisenä vaihtoehtona uuden käyttöjärjestelmän asentaminen jotta saan kunnon teemani takaisin.

Olisin kiitollinen jos joku keksisi tavan palauttaa vanhat DLL asetukset tai jonkun muun tavan millä saan XP teemat taas toimimaan. Kysykää lisää tietoa jos sitä tarvitsette!

Ainiin ja tässä on sen oletetun pienemmän ohjelman lataus sivu!
    http://tinyurl.com/38l6rkn En ole ihan varma onko sama mutta ainakin muisti pohjalta aivan samalta näyttää!

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Olisitpa vähän aikaisemmin kysellyt asiaa, niin homma olisi onnistunut palauttamalla koneen järjestelmän palautuspisteeseen ennen noita toimiasi.

Voisit kokeilla XP:n korjausasennusta.

3. Mushcube

Mushcube Member

Trophy Points:
    11
    Joo kiitos avusta mutta huomasin että tuo ohjelma oli tarkoitettu SP2kkoseen eikä SP3 XPlle joten itse menin koneeni sekoittamaan. Ongelmana korjaamisessa on että koneeni XP on kopio isäni vanhan koneen XPstä joten en tiedä missä alkuperäinen Xp-CD on :/. Olen nyt suunnitellut muutenkin vaihtavani käyttöjärjestelmän XP Black Editioniin tai Windows 7:n

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Ai että piraattiversioon, no omapa on koneesi. :(

5. Vuohi

Vuohi Regular member

Trophy Points:
    26
    Ohjeissa monesti kehotetaan ottamaan varmuuskopio alkuperäisestä tiedostosta ennen uuden kopioimista. Ilmeisesti olet jättänyt varmuuskopion kuitenkin tekemättä.

Jos alkuperäistä asennusmediaa ei nurkista löydy niin sitten pitää kaimat ja kaverit käydä läpi ja metsästää toimiva uxtheme.dll.

Tässä on SP3-versio UxThemestä. Ei välttämättä toimi sen paremmin, mutta toivossa on hyvä elää.

6. Mushcube

Mushcube Member

Trophy Points:
    11
    KIITOS! Herranjumala että olen iloinen :D Onnistui, hienosti hoiti taas afterdawnin käyttäjä ongelman! :)

Share This Page