Tämä ongelma liittyy facebookkiin. Aluksi se ongelma ilmaantui yhdessä facebookin farmi tapaisessa pelissä, jossa tulee tälläinen ilmoitus. Myöhemmin sitä tapahtuu, jopa kun vain kirjautuu sisälle, joten mitä pitäisi tehdä? Vielä lisäys tähän viestiin, tätä ongelmaa tapahtuu myös ilman, että on missään facebookissa. Ps. Asiallisia vastauksia kiitos. Tuossa linkki ja kuva virheilmoitusta.
Tuo virheilmoitus viittaa näytönohjaimen ajuriongelmaan, joten sen ajuripäivitys saattaisi auttaa. Sinulla lienee Asus, joten onko koneessa myös SmartDoctor -niminen sovellus? Joidenkin kokemusten mukaan SmartDoctor ja atkdisp eivät toimi yhdessä, jolloin SmartDoctorin poisto on korjannut ongelman. Lisää mahdollisia ratkaisuja saat googlamalla tuolla virhekoodilla ja ongelmatiedoston nimellä eli '0x000000ea atkdisp'
Täytyypäs koettaa tuota päivitystä. Olisko sulla antaa osoitetta missä sen voisi tehdä ja pitääneekö ensiksi poistaa kaikki entiset päivitykset koneelta ennen kun asentaa? Juu Asus:han mulla, mutta ei tietääkseni ole tuollaista sovellusta. Jos mulla on ollut tollainen olen kait sen poistanut sillä eipä näy olevan missään semmoista.
Tuohon päivitysasiaan saisi joku paremmin perehtynyt vastata. Kun googlasin tuota ongelmaa, ilmeni, että joku suositteli päivitystä Asuksen sivulta ja toinen oli saanut ongelman ratkaistua poistamalla Asuksen ajurin ja asentamalla ATIn ajurin. Jos kyseessä on integroitu ohjain, pitäisi Asuksen sivuston olla oikea osoite, mutta... Näytönohjaimen päivitys ei ole aivan läpihuutojuttu, kuten tuostakin linkistä ilmenee. Ennen kuin teet mitään, sinun täytyy ainakin ehdottoman varmasti selvittää, mikä näytönohjain koneessasi on, että lataat oikean ajurin. Kirjoituksestasi päätellen tarvitset tähän apua enkä minä ole asiantunteva auttaja. Lisäys: Tuli vasta mieleeni tuo manintasi, että ongelma alkoi jonkin Facebookin pelin yhteydessä. Asensitko siinä yhteydessä koneelle jotain tms? Jos kaatumiset alkoivat aivan yhtäkkiä, voisit koettaa tehdä järjestelmän palautuksen ongelmien alkua edeltävään ajankohtaan, jos tällainen palautuspiste on vielä käytettävissä. Ja onhan virussuojaus ajantasalla ja tarkastus tehty?
Juu koetin tuota ajurien päivitystä, mutta eipä oikein onnistunut. Oikeastaan se alko siitä, kun päivitys oli mennyt vähän kuin pieleen. Sillä tuli ilmoitus kesken päivityksen, että päivityksessä tapahtui virheitä. Sanoin tuosta facebookista vain siksi sillä se samoihin aikoihin ilmesty. En kyllä itse ollut katsomassa, kun se ilmesty joten en oikein tiedä mistä se alko tulemaan. Johtuu uskoisin tuosta päivityksen epäonnistumisesta aikaisemmin, kun ilmeni. No nyt päivitin uusiksi ja poistin varmuuden vuoksi asennuksen. Katsoin sivulta löytyvää tutorial videota, jonka mukaan piti poistaa ja silleen. No tein asennuksen mukaan ja onnistui päivitys, paitsi myöhemmin ilmeni taas. Nyt vaan on tullut joku ihme "tauko" tuossa, ongelman tulossa. En kyllä usko, että sentäs ongelma on ohitse, kun vähän aikaan on ollut ilman tuota.