Moikka! Sellainen ongelma ilmaantui yhtäkkiä Windows XP:hen, että kun käyttöjärjestelmä käynnistyy, niin kaikki näkyy mustana hiiren osoitinta lukuunottamatta. Hiiren osoitinta pystyy siis liikuttamaan näkyvästi ruudulla ja muutenkin Windows näyttäisi toimivan "normaalisti" (äänetkin kuuluvat), mutta koko näyttö on siis täysin musta valkoista hiiren osoitinta lukuunottamatta. Olen yrittänyt buuttailla konetta, tuloksetta. Vikasietotilassa tuosta mustasta taustasta ei ole tietoakaan. Olen vikasietotilassa yrittänyt tutkiskella, mistä tilanne voisi johtua, mutten oikein tiedä, mistä vikaa voisi etsiä. Yritin käyttöjärjestelmän uudelleen asennustakin, mutta liekö asennuslevyssä sitten vikaa, kun asennus ilmoittaa, että virhe kopioitaessa jotakin tiedostoa. Olen erittäin kiitollinen, jos osaatte auttaa minua tämän ongelman kanssa. Kiitos vastanneille jo etukäteen!
Itsellä oli silloin kauan sitten, kun koneessa majaili ATI:n 9000-sarjalainen, muutaman kerran samallainen härö. Ilmeisesti on mennyt näyttiksen joku "hienousajuri" rikki, ja sitten defaulttina se toimii vikasietotilassa(?). XP:n korjaavaasennus voisi auttaa, onkohan käytössä mahdollisesti ns."varmuuskopiota" jolla mikkihiiren voipi pelastaa merihädästä???
Kiitos viestistäsi vmm88. Itse asiassa tuossa tietokoneessa on nimenomaan ATI:n 9000-sarjan joku näytönohjain kiinni. Millä tavalla sait tuon ongelman taannoin selvitettyä? Voisiko joku muu keino auttaa kuin käyttöjärjestelmän uudelleenasennus? Eipä näemmä nimittäin käyttöjärjestelmälevy enää toimi tai sitten CD-asemassa on jotain häikkää. *pahus*
No tulihan se kuntoon. Poistin vikasietotilassa näytönohjaimen ajurit ja Windows lähti jälleen mallikkaasti käyntiin. Sitten vain uudet ajurit tilalle ja menoksi . Kiitoksia nimimerkille vmm88 neuvosta. Hyvää kesän jatkoa kaikille! Pidetään tietokoneet kurissa. =)