Tervehdys kaikille! Eksyin saitille ja ajattelin jos täältä sais apua.. Mulla on seuraava ongelma... Näyttö värisee,tulee graffa virheitä,näyttö buuttailee,kone buuttailee,näyttö sammuu,mut kone ei sammu. Konepaketti on vain hieman yli vuoden vanha. Veikkasin ensin näyttöä,mut suljin sen vaihtoehdon pois koska näytön ei pitäisi buuttaa konetta? Olen aika tietämätön näissä asioissa,mut yritän selostaa parhaimpana mukaan. Testasin uutta näytönohjainta ja sekään ei auttanut eli senkin voi sulkea pois. Seuraava mitä veikkaan ja mistä kuulin,et muisti olisi sökö tai tuuletin..tuulettimen pitäis kyl rullaa ihan ok,enemmän kallistuisin itse muistin puoleen..eli kuulin,et on olemassa softa nimeltä memtest86 jolla voi tarkistaa muistikamman? Olen yrittänyt etsiä ohjeita ton softan käyttöön,mut tuloksetta.Voisiko joku ystävällisesti neuvoa miten tolla ohjelmalla se tsekataan? Mulla ei ole diskettiasemaa koneessa joten sen kait saa jotenkin windowsin kauttakin katsottua? Koneelle on ladattu nyt memtest86 3.2v Aukasin exen ja sieltä tuli pieni musta ruutu johon kait jotain kirjoitetaan vai? readme fileessä on niin paljon lontoota,et ei ymmärrä. Pikaisia apuja odotellen
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip Lataa tiedosto ja pura se parhaaksi näkemääsi paikkaan. Käynnistä poltto-ohjelma(esim. Nero) ja polta nyt purkamasi image (memtest86-3.2.iso) sijaintipaikastaan levylle. Kun levy on valmis, laita biosista buuttaus CD:ltä ja levy sisään. Isompi vika selviää jo alle tunnin skannauksella. Jos virhettä tulee heti, kokeile testata loivempia muistisäätöjä, esim. CAS arvot ylös ja väylää hitaammaksi. Sivuilta löytyy tarkkaa infoakin toiminnasta, on se silti kuitenkin melko loivaa lontoota
"kkuula" -Joo,ehkä vois olla lämpöongelma,samaa veikkas atk-liikkeen huoltokaveri,mut enemmän kallistui kuitenkin ton muistin puoleen. "Cathunter" -Kiitti,linkistä/vinkistä..tarvii alkaa tutkii,toivottavasti tää mun kone pysyy käynnissä,et saan edes poltettua..nyt sain koneen käyntiin,välistä ei lähde lainkaan.