Windows XP Professional ongelmaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by henkka_88, Aug 6, 2005.

  1. henkka_88

    henkka_88 Member

    Joined:
    Aug 6, 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli mulla on sellanen vika tässä XP professional:ssa, että kun mulla ei ole windows:in palomuuri päällä niin kone boottaa aina kun se avaa monia yhteyksiä esim. p2p ohjelmat tai jotkut netti sivut missä on kaikkia pop up:peja paljon niin kaataa koneen heti. Ja viruksien tarkastus D:asemalla kaataa koneen siinä kohdassa kun tarkastetaan rekistereitä.
    Jos windows:in palomuuri on päällä niin sitten ei ole mitään ongelmia paitsi se kovalevyn tarkastus ongelma.
    Mulla on ollut sama ongelma aikaisemminkin mutta se lähti jotenkin kummallisesti itsestään pois.

    Koneeni:

    Emolevy: Abit IC7
    Prosessori + tuuletin: P4 HT 2,4ghz – Zalman CNPS7000-Cu
    Muistit: 512mb 400mhz
    Näytön ohjain: Nvidia Geforce4 Ti 4800
    Verkkokortti: Realtek RTL8139
    ADSL-Modeemi: A-Link Roadrunner 40D
    Kovalevyt: Seagate Barracuda 80GB ATA (10GB/70GB osioitu)(Windows)
    Samsung SP 160GB ATA
    En muista 160GB SATA

    Ohjemistot:
    Elisa Tietoturva – F-secure 5.3 (Palomuuri, Viruksentorjunta)
    Windows XP SP1

    Kokeiltu monesti: Format C:, Adaware, Spybot, Levyn Eheytys, ajureiden päivitys.

    Päätelmäni:
    Koska vika on lähtenyt jo kerran pois niin luulisin että mikään ei ole fyysisesti rikki.
    Koska kone kaatuu rekisterin kohdalla epäilisin, että siellä on virus tai vanhoja rekisteri merkintöjä. Mutta vaikka olen formatoinut kyseisen aseman vika ei ole lähtenyt niin en tiedä mitä muuta voisin tehdä.

    Vika on tullut formatoinnin ja mahdollisesti SP2 Asentamisen jälkeen mutta en ole aivan varma.
    Vika voi olla peräisin myös siitä että olen asentanut formatoinnin jälkeen monta ajuria ilman uudelleen käynnistystä välissä(jos edes vaikuttaa).

    Vika ilmoitus(sininen näyttö)

    Havaittiin ongelma, ja Windows sammutettiin tietokoneelle aiheutivien vahinkojen välttämiseksi.

    DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EGUAL

    Jos tama on ensimmäinen kerta, kun tama pysäytysvirhenäyttö tulee näyviin, käynnistä tietokone uudelleen. Jos näyttö tulee näkyviin uudelleen, suorita seuraavat toimet:

    Tarkista että uudet laitteet ja ohjelmistot on asennettu oikein. Jos tämä on uusi asennus pyydä laitteisto- tai Ohjelmistovalmistajalta tarvittavat Windows-päivitykset.

    Jos ongelmat jatkuvat, poista käytöstä äskettäin asennetut laitteet ja ohjelmat. Poista käytöstä BIOSin muistiasetukset, kuten varjoalueen tai välimuistin käyttö.
    Jos sinun on käytettävä vikasietotilaa poistaaksesi komponentteja, käynnistä tietokone uudelleen,
    valitse käynnistyksen lisäasetukset painamalla F8 ja valitse sen jälkeen vikasietotila.
    Tekniset tiedot

    *** STOP: 0x000000D1 (0x00000008, 0x00000002, 0x00000000, 0xF838CD46

    *** NDIS.sys – Address F838CD46 base at F837A000, DateStamp 3d6de4c3

    Aloitetaan fyysisen muistin vedostus
    Fyysisen muistin vedostus suoritettu.
    Ota yhteyttä Järjestelmänvalvojaan tai
    tuotetukeen.
     
    Last edited: Aug 6, 2005
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
  3. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  4. henkka_88

    henkka_88 Member

    Joined:
    Aug 6, 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli oon nyt ajanut tuon memtest86:den läpi 3 kertaa (n. 35min)ja ei se antanut yhtään virhettä.. Oon joskus aikaisemminkin kokeillut tuota vähän pidemmän ajan niin ei silloinkaan mitään virheitä.
    Tuo NDIS.SYS tiedosto löytyy tiedostosta C:\Windows\System32\Drivers mutta en tiedä minkä ajurin tiedosto tuo on ja en sitä osaa katsoa.

    Tietoja tiedostosta NDIS.SYS:
    NDIS 5.1 wrapper driver
    Tekijän oikeudet: © Microsoft Corporation. All rights reserved.
    Tiedostoversio: 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
    Tuotenimi: Microsoft® Windows® Operating System

    Windowssin levyn eheytys näyttäis että kaikki olis kunnossa. mutta se ei taida olla mikään paras mahdollinen ohjelma tarkistamiseen. Eli jos joku tietää jonkun hyvän niin voisin sellasella kokeilla.(Eheytin kaikki kovalevytkin)
     
    Last edited: Aug 6, 2005
  5. nrautava

    nrautava Guest

    Jos lähdet ihan siitä eteneen että et koskaan laita edes verkkopiuhaa kiinni ilman palomuuria...

    Mitä tapahtuu kun laitat SP2:sen?

    FIX: kokeillut näin?

    Asenna Windows laita SP2 ja sitten vasta ajurit.
    Sitten Palomuuti, virustorjunta ja haittaohjelmien poistajat.
    Ja viimeiseksi nettipiuha kiinni.
    Tapahtuisko mitään ilman tiettyä p2p softaa (koita toista).
     
    Last edited by a moderator: Aug 6, 2005
  6. wertti

    wertti Member

    Joined:
    Aug 7, 2002
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olisi todella mukava saada tietää ratkaisu kyseiseen ongelmaan, sillä minulla on sama ongelma. Yhtäkkiä alkoi ja syytä en tiedä. Formatoin ja asensin XP:n uudestaan mutta ei auttanut. Joskus en pääse kovinkaan pitkälle sillä kone kaatuu jo alle minuutissa siitä kun kirjaudun sisään.
     
  7. saludo79

    saludo79 Member

    Joined:
    Mar 26, 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    * Saman onkelman kanssa painin myös minä... Jos joku velho keksii mikä tän aiheuttaa ja vielä siihen korjauskeinon niin olisi tosi suuri apu!



    - paatunut professionaalinkäyttäjä -
     
    Last edited: Sep 16, 2005
  8. Darius6

    Darius6 Guest

    Vau. Tätä näyttää olevan liikkeellä. Mullakin on sama ongelma,taitaa itseasiassa olla samat virheilmoituksetkin! Kone tosiaan buuttailee itteään uudestaan,jos antaa vindowsin olla päällä noin reilut 10 min - vartin tekemättä mitään. Kokoonpano : abit it7 max emo,p4 2.6, 1 giga ram (ddr 333mhz).Käyttiksenä xp pro sp2,palomuuri/virustorjunta mulla on Zonealarm security suite ja sen kaverina vielä pest patrol.Pari viikkoa sitten yhtäkkiä vaan aloitti ton uudelleen buuttaamisen.

    Ai juu,lisäyksenä vielä,että itsekkin epäilen että olis ehkä poweri hyytymässä...
     
    Last edited by a moderator: Sep 16, 2005
  9. heikki71

    heikki71 Regular member

    Joined:
    May 7, 2005
    Messages:
    658
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Kaikille joilla tätä kaatuilua on, niin tarkistakaa koneen lämmöt idlenä ja rasituksessa. Jos lämmöt on ok, niin tarkistakaa muisti/muistit memtest ohjelmalla.
     
  11. IsoPylly

    IsoPylly Regular member

    Joined:
    Sep 10, 2005
    Messages:
    459
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ihan vaan mielenkiinnosta;
    Löytyykö teidän koneelta uusin versio BSplayerista, minulla kaatuminen aiheutui kyseisestä ohjelmasta, ratkaisu: vähän vanhempi versio bsplayeristä sekä vanhempi versio ffdshow codekeista 20041012

    Memtest86 pyörii noin pari tuntia kun se tarkistaa muistin kaikilla testeillä, ja kai kaikki muistaa testata vain yhden kamman kerrallaan ;)

     
  12. Darius6

    Darius6 Guest

    Aikaa kulunut ja sama vika. Itseasiassa pahenee,taitaa olla windowsin uudelleenasennus edessä. Memtestillä testasin muistit,palikka kerrallaan,ei löytynyt vikaa sieltä. Lämmötkin on ihan ok. Mutta nyt tuntuu windowsissa kaatuilevan millon mikäkin.Otin automaattisen uudelleenkäynnistyksen virhetilanteissa pois päältä,että saan blue screen of deathin näkyviin. Tuntuu että virheilmoitus vaihtuu joka kerta.Microsoftillekin lähetin sen vikaraportin,johon ihme ja kumma löytyi jopa (täysin hyödytön) vastaus. Sieltä ilmoitettiin että ongelman syynä on AJURI. Kiva,mikäköhän niistä tuhansista...No joo,itse taidan kokeilla uudelleenasennusta. Jos vielä senkin jälkeen tilttailee,niin palailen asian pariin.

    Edit: Tuossa toisella threadilla huomasin jotain juttua korruptoituneesta pagefilestä,täytyypä kokeilla sitä vinkkiä.On meinaan osa myös niistä oireista,sama irq monelle laitteelle.No,testataan....
     
    Last edited by a moderator: Sep 25, 2005
  13. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Nuo bad sectorit on hyvä katella kovosta laitteen valmistajan sivuilta löytyvällä testerillä.
     

Share This Page