Windows XP sammuu itsestään???

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mikaj, Mar 22, 2005.

  1. mikaj

    mikaj Member

    Joined:
    Nov 29, 2000
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olisiko hyviä vinkkejä että miksi? Lämmöt on normaalit, virtapiuha kunnolla kiinni. Sammumisen jälkeen ei käynnisty muuten, kuin pitää virtalähteestä pitää virrat pois vähän aikaa.. Ad-aware påivitetty ja ajettu..Ei mitään... Norton antivirus sekoili, eikä suostunut käynnistymään, joten asensin sen uusiksi.Päivitin nortonia netistä jolloin se kone taas sammu. Asensin nortonin uusiks sain päivitettyä ja kun norton tarkasti kovoja taas kone sammu..Alkaa ottaa aivoon..
     
  2. turska

    turska Regular member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    4,040
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tekeekö tuota jatkuvasti vai tiettyjen toimintojen aikana?Kokeile toisella virtalähteellä(jos mahdollista)tekeekö silläkin samaa.
     
  3. Ranee

    Ranee Member

    Joined:
    Feb 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minäkin kaipaisin apua samaan ongelmaan. Itselläni on ollut sama ongelma viikon verran.
     
  4. AlluDaMan

    AlluDaMan Regular member

    Joined:
    Feb 5, 2005
    Messages:
    214
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Toi vika johtuu asetuksist en nyt muista mikä mut jostain ohjauspaneelista.Vika on siinä et: restart in system failure semmone ruksi pitää ottaa pois ni sitte toimaa.
     
  5. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Ootko kattonut löytyykö bios-asetuksissa tällainen kohta "wakeup on LAN" ja sen tila on "enabled"? Jos löytyy, niin pistä "disabled".
     
  6. mikaj

    mikaj Member

    Joined:
    Nov 29, 2000
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tiedän mitä tarkoitat sillä "Restart in system failure" jutulla ja olen kokeillut senkin..Ja konehan ei restarttaa vaan periaatteessa shutdown kuvaa sitä toimenpidettä paremmin. Kone kyllä pysyy yönkin yli päällä, mutta kun alat jotain tekemään, niin jonkin aikaa voit puuhastella ja sitten poks..Ei ole käsittääkseni tietystä ohjelmasta kiinni.
     
  7. urnin

    urnin Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2005
    Messages:
    326
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sammuuko se silleen et virrat häviäis vai windows alkaa ite sammumaan? Siis tuleeko siihen teksti: "windowsia suljetaan" (tai jotain vastaavaa)?
     
  8. Ranee

    Ranee Member

    Joined:
    Feb 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jos mikajilla on sama ongelma kun mulla niin kone sammuu suoraan varoittamatta.
     
  9. Ton1

    Ton1 Guest

    sama ongelma... wituttaa... apua tahtoo hän.. mulla kone sammuu melkein välittömästi ku xp on saatu käynnistettyä..
     
  10. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    kokeilkaapa mikkisoftan anti-spuwaree...se on entine giant joka löytää moninkertaisesti mitä ad-aware...

    tuo että:
    perusteella virtalähde.. kun taas:
    kertois taas just virus/spyware.../ohjelmavika...

    onko kaikki muutki johot hyvi...
     
  11. mikaj

    mikaj Member

    Joined:
    Nov 29, 2000
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  12. Ranee

    Ranee Member

    Joined:
    Feb 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Onkos sulla mikaj liittynyt tuo liittynyt mitenkään cd/dvd-asemaan? Itse olen huomennut että kun olen polttanut dvd:tä tai kopioinut dvd:ltä jotain kovalevylle niin on kone sammunut aika usein, mutta ei kuitenkaan läheskään aina.

    Millainen kokoonpano sulla on käytössa?

    Oma: Asrockin emo, radeonin 9600 näyttis, 512 verran jotain muistia, Toshiba SD-R5112 dvd asema, matroxin kovalevyja parikappaletta.
     
  13. mikaj

    mikaj Member

    Joined:
    Nov 29, 2000
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oon huomannut sellaisen asian, että kun siirsin cd:ltä kovolle erään wav-tiedoston, ja avasin sitä Cubasessa niin kun se latasi sitä siihen raidalle niin kone sammui. Testasin uudestaan samaa hommaa ja taas sammui.
    Ja sellasen asian oon vielä huomannu että kun kone alkaa työstämään jotain niin taas sammuu..Esim.muuttaa wavia mp3:seksi, ja on tainnu joskus sammua myös levyä poltettaessakin.Ite epäilen kovalevyssä olevan jotain ongelmallista mut en oo varma. Niin ja kone on sempron 2400+ 512ddr m-audio 2496 äänikortti, radeon 9700, polttava dvd-asema (merkkiä en muista) ja muutama kovalevy..
     
  14. Ranee

    Ranee Member

    Joined:
    Feb 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulla ei oo nyt muutamaan päivään sammunu, päivitin Toshiban dvd-asemaan uusimman firmiksen. En tiiä onko vaikutusta, mutta aina voi toivoa.
     
  15. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    aina sopii toivoo.. toivottavasti hävii itestää tai sitte vika oli toi.. :)
     
  16. bscd

    bscd Active member

    Joined:
    Mar 2, 2003
    Messages:
    1,947
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Minulla oli myös vähän aikaa sitten kone aivan kummallisessa kunnossa. Sammuili itsestään väläyttäen sinistä ruutua niin ettei kuitenkaan ehtinyt lukea mitä siinä sanottiin. Kone pysyi itsestään käynnissä kyllä melko hyvin mutta sammui pian kun rupesi itse jotain räpeltämään. Joskus käynnistyessään valitti virhettä svchostissa. Myös Memtest löysi koneesta virheitä!

    Tätä jatkui parin päivän verran, mutta sitten ongelma katosi yhtä yllättäen kuin ilmestyikin...nyt on kone pysynyt päällä jo 3 päivää putkeen eikä memtestkään enää valita mitään.
     
  17. minnem

    minnem Member

    Joined:
    Apr 9, 2005
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei mikaj saitko sinä sen vian pois...ja miten ?
    Mulla on nääs samat oireet koneellani..
     
  18. santtu.81

    santtu.81 Member

    Joined:
    Dec 26, 2002
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Prkl... aivan sama vika täälläkin. Kone toimii kaikinpuolin ok, eikä mitään pöpöjä löydy. Kun koneen laittaa päälle pääsee just Xp:n etusivulle josta valitaan käyttäjä :) niin töks... sammuu! Virtapiuha irti ja sitten kohta kone päälle. Sitten valkkaa viimesin toimiva kokoonpano tai jotain.

    Mahtaskohan päivityksissä tullu joku kökkö?
     
  19. ilex

    ilex Member

    Joined:
    Apr 12, 2005
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    tähän on selvä ratkaisu; vaihtakaa linuxiin :D
     
  20. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Kone toimii kaikinpuolin ok vaikka et pääse edes alkua pitemmälle? Ja mistä tiedät ettei siellä pöpöjä oo... tuo lause on kuultu niin miljoonaan kertaan ja oon silti niin paljon pöpöjä koneelta löytäny et huh huh..

    No sehän riippuu mitä oot päivittäny...? Varsinaisis windowsin päivityksis ei mitään "kökköjä" tuu eikä niiden muutenkaan pitäisi koneelle tuollaista tehdä.
     

Share This Page