Windows XP SP2 Asennus ONGELMA.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jaska13, Feb 20, 2005.

  1. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkä mulla on kerran toi SP2 jo ollu, mut poistin sen koska se oli vähän ***** mutta nyt aattelin että jos lataisisin sen uudestaan ja koittaisin saada siitä semmosen itselleni sopivan :) Mutta siinä on vaan semmonen ongelma, kun yritän ladata sitä (Automaattisella latauksella tai sitten Windows Updaten sivuilta) niin tulee tämmönen viesti; "Tämän tietokoneen käynnistämiseen käytettävä järjestelmän ydintiedosto (kernel) ei ole Microsoft Windows -tiedosto. Service Packia ei asenneta. Lisätietoja Knowledge Base -artikkelissa Q327101, kohteessa http://support.microsoft.com." ja kävin kattoon jo ton jutun mitä tos sanotaan,. mutta kun on se englannin kieli sen verran huono, että ei siinä kauvaa menny kun se tekstin lukeminen tyssäs. Elikkä kellään neuvoja, sen verran hyvää englannin kieltä että vois suomentaa mulle sen tekstin, tai jotain?? kiitos jo alkuun. :)
     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Saatko muita ötömäättisiä päivityksiä koneelles?

    No toi on yleensä aika yleinen oire waretetuiden wintoosien yhteydessä.
     
  3. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ÖÖ... siis kyllä mä tietääkseni oon niitä SAANUT, mutta nykyään mä oon hakenu ne ite Windowsin sivuilta. Ja sitten mitä tohon waretettuun windowsiin tulee, niin tätä mä en ite oo ainakaan warettanu ja sitten se viel että oon mä ennenkin sen SP2:n saanut asennettua, mut nykyään en.
     
  4. Harski

    Harski Guest

    Tuon linkin mukaan aiheuttaja on joko Bootxp tai LogonUI ohjelma.
     
  5. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu... Koitin tolla windowsin "Etsi" jutulla etsiä noita boot, bootxp ja logonUI hakusanoja... mutta ei löytyny mitään erityistä tiedostoo millään noista ja sitten kun sitä ohjetta siel netissä luin, niin sielä oli jotain jostain boot.ini tiedostosta ja jotain ymmärsin, mutta kun alko taas se lukeminen tökkiin, niin jätin homman sikseen (etten olis tehny mitään väärin) elikkä apua tarvitaan yhä... ja anteeks jos on liikaa vaivaa, mut kun satun oleen tämmönen tumpelo näitten juttujen kanssa :)
     
  6. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ootko ajanu ad awaren, spybotin ?
    Koitas jos ne auttaa
     
  7. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
  8. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En tiiä mitä tossa linkissä pitäis olla, mutta kun sen latasin, purkasin ja yritin käynnistää molempia niistä purkamisen jälkeen tulleista installer-tiedostoista, se valitti: jotain, että se ei voi asentaa niitä koska mulla ei ole jotain tiettyä versiota jostain tai jotain... :)
     
  9. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllä on omituista. No kokeiles tunkee ittes jollee suomalaiselle hubille ja ime sieltä sp2. Ku niistäki on kuulemma jotaa "eri versioita"(?).
     
  10. coolkille

    coolkille Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2001
    Messages:
    250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  11. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Näyttäis kanssa olevan offisen sp. mut tekevälle sattuu..
     
  12. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koitan nyt tota SP2:n lataamista netistä ja sitten asentamista, mut sitä latausta odotellessa kysyn, että mitä tää mahtaa tarkottaa;
    1. Under System Startup, click Edit.
    The Boot.ini file opens in Notepad.

    2. Locate and then delete the /KERNEL= switch.
    3. Save and then close the Boot.ini file.
    4. Restart your computer.
    5. Try to install the Windows XP Service Pack.

    Kaiken muun tostakin oon ymmärtäny... ja tiedän missä toi Boot.ini-tiedosto on, mutta mitä mun sille pitää tehdä (Locate and then delete the /KERNEL= switch.) Elikkä siel microsoftin sivuilla ainakin sanottiin että toi olis 1 keino kans saada se asennus toimiin, mut vielä kun tietäis tarkalleen mitä tolle tiedostolle pitää tehdä niin sitten sais senkin keinon kokeiltua... :)
     
  13. hosseli

    hosseli Regular member

    Joined:
    Jan 22, 2005
    Messages:
    325
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kysyn ihan sellaista kun että oletko asentanut koneelle sellaisen ohjelman kuin "alcohol"(polttohjelma). Jos olet niin poista se ja sit pitäis onnistuu. Mullä oli näin ja netis on ollut aika paljon siitä juttu. Jos SP2 oli asennettu niin laitoin alcoholin uudelleen.
     
  14. grilli

    grilli Member

    Joined:
    Oct 11, 2002
    Messages:
    91
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Tulipa mieleen että MS lopetti (winxp) piraattien päivitysoikeuden sp2:een tässä hiljattain...ettei nyt vaan olis se piraatti versio koneessa ...aikaisempia päivityksiä saattaa vielä saada mut ei enää sp2....
     
  15. jhvisto

    jhvisto Regular member

    Joined:
    Feb 13, 2005
    Messages:
    298
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    koitappa ->käynnistä->suorita... ja kirjoita siihen että msconfig .muistaakseni sieltä löytyi /kernel kohta boot.ini kohdasta.... eiköhän se sieltä aukea.
    Ja SP2 piraattiversioinnin päivitys, kyllä toimii. ei ainakaan ole ollut ongelmia (tietääkseni, sillä enhän minä moista harrasta.)
     
  16. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitos tuosta... vielä kun tietäis että mitä sille jutulle tuol pitäis tehä... enkä halua ruveta koitteleenkaan, kun en oikeen luota siihen, että mä sen saisin ilman ongelmia laitettua oikein... Menee vaan koko kone jos mä alan säätää niitä :)
     
  17. grilli

    grilli Member

    Joined:
    Oct 11, 2002
    Messages:
    91
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    No ei ainakaan kaverilla toimi :)....piraatti...
     
  18. Jaska13

    Jaska13 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    148
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    NoNiiN... vielä kerran sanon että JOS joku nyt tietää, että mitä mun pitää tehdä tälle "KERNEL jutulle" tuossa msconfigissa, niin kertokaa!!!!!!! :\
     

Share This Page