Windows XP SP2 ja satunnaisesti katoavat ulkoiset USB-2 kovalevyt

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by marjohan, Apr 4, 2006.

1. marjohan

marjohan Member

Trophy Points:
    11
    Hei kaikki!

Päätin kysyä täältäkin apua kiusalliseen ongelmaani, joka nostattaa taas lämpötiloja näppäimistön ja penkin välissä.

Kyseessä on ns. itse rakennetut/kasatut ulkoiset USB kovalevyt.

Ongelma:

Olen ostanut näitä ulkoisia USB-2 koteloita, joihin olen laittanut 200 gigan tavallisia jokapaikan IDE kovalevyjä (Maxtor, WD). Kun nyt kytken nämä levyt koneeni (Win XP Pro SP2) USB (Emolla olevat, EPOX 8RDA+) liitäntöihin hukkaa windows ne tuon tuostakin esim. kesken tiedostonsiirron, käynnistyksen yhteydessä tai ihan muuten vaan - usein oireisiin liittyy tyly herja jossa Windows väittää, että kovalevyn tiedostojärjestelmä on tuntematon ja että levy tulisi formatoida.

ADS joka kotelot on valmistanut mainostaa omissa tiedoissaan, että tuotteet ovat 100% windows toimivia ja että XP SP2:n kanssa ei erillisiä ajureita tarvita.

---

Kuulostaako tämä kenestäkään tutulle?

Olen nyt miettinyt ja tutkaillut tätä ongelmaa suuresti ja harmittaa niin vietävästi, tällaiset kotelot kun eivät ole kuitenkaan aivan halpoja ja niitä nyt viisi (5) kappaletta on odottamassa käyttöä :-(

Olisin kovin kiitollinen pohdinnoista asian suhteen, mahdollisista vinkeistä joilla selvitellä asiaa eteenpäin ja tietysti valmiista ratkaisustakin olisi suuresti apua :)

Kiitos siis etukäteen kaikille, jotka voivat minua auttaa!

Terveisin: Marco Johansson, Helsinki

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Kannattaa kokeilla toisessa/toisissa koneissa, jos niissä on sama ongelma on noissa koteloissa vika.
    Kannattaa myös tarkistaa että kone ja kotelot on maadoitetuissa pistorasioissa.

Share This Page